گذرگاهی برای نمایش محصولات دانش‌بنیان

گذرگاهی برای نمایش محصولات دانش‌بنیان

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  و به نقل از  ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هر روزی که می گذرد فناوری ‌ها بیشتر در زندگی مردم نفوذ می کنند. بنابراین ترویج و اطلاع رسانی درباره فناوری های روز برای عموم مردم اهمیتی ویژه دارد. در این راستا «پویش ملی فناوری های دانش بنیان و مردم» آغازگر حرکت هایی برای فرهنگسازی در این حوزه شده است.

در نخستین گام نیز « نخستین نمایشگاه ملی فناوری های دانش بنیان و مردم» را با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می کند تا علاوه بر ترویج در حوزه علم و فناوری شاهد بازارسازی برای محصولات دانش بنیان باشیم. در این نمایشگاه شرکت های دانش بنیان محصولات و دستاوردهای خود را نمایش می دهند.

محمود نیکو دبیر « نخستین نمایشگاه ملی فناوری های دانش بنیان و مردم» درباره برگزاری آن بیان کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در کشور برگزار می شودو مدل برگزاری آن هم به صورت B ۲ C است یعنی ارتباط و تعامل تولیدکننده اصلی و مصرف کنندگان اصلی به صورت مستقیم ایجاد می شود. پس این اقدام علاوه بر آشنایی و معرفی محصولات دانش بنیان زمینه را برای رونق بازار آنها فراهم می کند.

دبیر کل «پویش ملی فناوری های دانش بنیان و مردم» همچنین درباره محل برپایی این نمایشگاه ابراز کرد: فضای گذرگاه بلوار کشاورز تهران به عنوان مکان برپایی نمایشگاه انتخاب شد زیرا یکی از مکان هایی است که بیشترین تردد را دارد. همچنین مراکز دولتی و عمومی زیادی در اطراف آن قرار دارند. البته فرصتی هم برای شرکت های فناور فعال در حوزه تجهیزات پزشکی فراهم شده زیرا از بیمارستان ها و مراکزی که اطراف بلوار هستند برای بازدید دعوت شده است.

نیکو در ادامه گفت: شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها از تمام حوزه های علمی و فناوری می توانند در نمایشگاه حاضر شوند و سطح فناوری نیز آزاد است. نمایشگاه ۲۵ تا ۲۸ شهریور ماه سال جاری برگزار می شود و شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و واحدهای فناور تا ۲۰ شهریور ماه سال برای ثبت نام و حضور در نمایشگاه مهلت دارند.

به گفته وی، کارگاه های آموزشی در حوزه فناوری برای عموم مردم همزمان با نمایشگاه برگزار می شود تا با حضور اساتید برجسته اطلاعات و آگاهی مردم از فناوری های پرکاربرد افزایش یابد. در پایان نیز به تعدادی طرح و محصول برگزیده از نگته مردم و انتخاب دبیرخانه جوایزی اهدا می شود.

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات