سومین فراخوان جهت جذب ایده و محصولات نوآورانه در حوزه سلامت دیجیتال
آنطور که آرش برجیخانی مدیر سرمایهگذاری استارتاپاستودیو هلثیو میگوید، این مرکز به عنوان اولین مرکز شتابدهی در حوزه سلامت با تعهد به پاسخ نیاز تیمها و کارآفرینان مستعد و خلاق در توسعه بازار بهداشت و درمان میخواهد که باعث گسترش و توسعه تیمهای فعال و خلاق در حوزه سلامت دیجیتال شود. مدیر سرمایهگذاری هلثیو با اشاره به طرح ارسالی تیمها توضیح داد: «بهتر است که تیمها در طرح ارسالی خود نکاتی مانند سرمایه موردنیاز و کلیات مصرف آن، پیشبینی درآمد درسال اول، معرفی اعضای تیم کارآفرین و رزومه آنها، شناخت رقبای داخلی و خارجی محصول را بهصورت شفاف توضیح بدهند.» در مجموع هلثیو روی این استارتاپها ۷ میلیارد تومان سرمایهگذاری کرده است. برای این کار تیمهای متقاضی را بررسی و ارزیابی کرده و خدمات رایگانی مانند مشاوره به آنها داده میشود. او در ادامه میگوید: «ارتباط ما با کسبوکارهای بزرگتری مانند پذیرش۲۴ که پایه کاربری مناسبتری دارند و با بیمارستانها و مراکزی که با فضای نوآوری آشنا هستند، کمک دیگری به این تیمها است. همچنین با توجه به نیاز شدید مردم جهان به حوزههای سلامت و بهداشتی، روز به روز بر تعداد استارتاپهای سلامت دیجیتال افزوده شد؛ به همان میزان هم میزان سرمایهگذاری در این حوزه رشد پیدا کرد. برای مثال طبق گزارش استارتاپ هلث (Startup Health) میزان سرمایهگذاری روی استارتاپهای سلامت دیجیتال از ۲/۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ با رشد بیش از ۱۰ برابر به میزان ۶/۱۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده است.
متن کامل خبر در سایت شنبه پرس
نظرات