سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری صندوق فوندرز در بیت کوین

سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری صندوق فوندرز در بیت کوین

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، صندوق فوندرز به مالکیت پیتر تایل (هم بنیانگذاران پی پال و سرمایه گذار فیسبوک) اقدام به خرید میلیون‌ها دلار بیت کوین کرده است.

به گزارش اکوسیستم، براساس داده‌های کوین دسک، ارزش بیت کوین صبح روز چهارشنبه با افزایش 13/5 درصدی به 15393 دلار رسید، اما کمی بعد قیمت آن افت کرد و ارزش آن به 14599 دلار کاهش یافت. این در حالی است که در معاملات اولین روز سال 2018 میلادی، قیمت بیت کوین بیش از ۴ درصد کاهش داشت و از ۱۳۵۸۵ دلار به ۱۳۰۳۶ دلار سقوط کرد. از سال 2015 تا کنون، برای نخستین بار است که بیت کوین سال نو را با افت قیمت آغاز می‌کند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، صندوق فوندرز 15 الی 20 میلیون دلار بیت کوین خریده است و به سرمایه گذاران خود اعلام کرد که پس از اوج گرفتن بیت کوین در سال گذشته میلادی، دارایی آنها صدها میلیون دلار ارزش یافته است. در این گزارش اشاره نشده بود که آیا فوندرز بخشی از دارایی‌های خود را فروخته است یا خیر.

تایل در یک کنفرانس خبری که اواخر ماه اکتبر سال گذشته میلادی برگزار شد، گفت: اکنون مردم بیت کوین را درک کرده‌اند و آن را با طلا مقایسه می‌کنند. چنانچه بیت کوین معادل سایبری طلا باشد، پتانسیل استفاده نشده زیادی دارد.

سرمایه گذار معروف تیم دریپر نیز در مزایده مارشالز سرویس در سال ۲۰۱۴، حدود به ۳۰۰۰۰ بیت کوین را خریداری کرد. دریپر در اوایل دسامبر به سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد که هیچ یک از بیت کوین‌ها را نفروخته و تا کنون ده‌ها برابر سود کرده است.

    نظرات