نقش برندهای لوکس در تحولات صنعت خردهفروشی
بسیاری از فعالان عرصه خردهفروشی مجبور به تجدیدنظر در راهبردهای خود شدهاند تا توان رقابت در این بازار را از دست ندهند. برندهای زیادی اکنون همزمان با اقبال به مبادلات آنلاین، فروش محصولات خود را به دنیای اینترنت محدود کردهاند .
از سوی دیگر همهگیری بیماری «کووید ۱۹» تاثیر زیادی بر بخش خردهفروشی گذاشت. محدودیتهای اعمال شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای بسیاری از فروشگاهها و مغازهها حکم ضربه نهایی را داشت .
موفقیت برندهای لوکس
برندهای لوکس نقش بسیاری در تحولات صنعت خردهفروشی همزمان با بحران شیوع ویروس کرونا داشتند. این برندها طی ۱۰ سال گذشته رشد زیادی را تجربه کردند و ارزش این بخش هم اکنون بیش از ۳۲۰ میلیارد یورو تخمین زده میشود .
با این حال، برندهای لوکس نیز از همهگیری بیماری «کووید ۱۹» و تبعات آن آسیب زیادی دیدند. فروش کالاهای لوکس در سال ۲۰۲۰ بین ۲۵ تا ۴۵ درصد کاهش یافت. این در حالی است که پیشبینیها از بازگشت رشد و پویایی این بخش در سال ۲۰۲۳ حکایت دارد .
تغییر در عادات خرید
دومینیک بوش، مدیر بخش مدیریتی شرکت خودروسازی «جنسیس» (Genesis) در اروپاست. او در گفتوگو با «یورونیوز» میگوید:« ویروس کرونا و همهگیری در سطح جهان، عادتهای مصرفکنندگان را تغییر داد. خریدهای آنلاین یا سفارش آنلاین به وضع عادی جدید تبدیل شده است».
او در عین حال میافزاید:« این هم واقعیت دارد که همچنان همه مشتریها علاقهای جدی به خرید به سبک خردهفروشی دارند، به ویژه اکنون که شرایط رو به بهبودی است . »
مرکز خرید چند میلیارد یورویی در قطر
«پلاس واندوم» نام مرکز خرید یک میلیون مترمربعی جدیدی است که در شهر لوسیل در قطر ساخته میشود. «یورونیوز» اولین شبکه بینالمللی است که از داخل ساختمان این مرکز خرید چند میلیارد یورویی گزارش تهیه کرده است. در ساخت یکی از تالارهای گنبددار این مرکز خرید، از «قصر بزرگ» در پاریس، پایتخت فرانسه الهام گرفته شده است. حتی رنگ آمیزی آن نیز شبیه «قصر بزرگ» در پاریس است . آنطور که دنیای برند نوشته است، انتظار میرود «پلاس واندوم» ماه سپتامبر (شهریور/مهر) افتتاح شود .
خیز شرکت «جنسیس» برای فتح بازار اروپا
شرکت «جنسیس» پنج سال پیش کار خود را در کره جنوبی آغاز کرد و اکنون با برندهایی مانند «بی ام دبلیو» و «مرسدس بنز» در آمریکا و چین رقابت میکند .
دومینیک بوش، مدیر بخش مدیریتی این شرکت در اروپا میگوید: «بازار اروپا با فاصله زیاد تخصصیترین و پررقیبترین بازار خودرو در سطح جهان است . »
به گفته وی، مدیران «جنسیس» امیدوار هستند تا با ارائه خدمات یاریرسانی شخصی، زمینه «تجربهای فراتر از خود محصول» را برای مشتریان فراهم کنند .
نظرات