رونق فعالیت بانوان با الگوسازی، تقویت زیرساخت و توسعه شبکه مدلی

رونق فعالیت بانوان با الگوسازی، تقویت زیرساخت و توسعه شبکه مدلی

زینب حمیدزاده مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان درمراسم افتتاح نخستین مرکز نوآوری بانوان با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی میزان بانوان دانش آموخته دانشگاهی ۱۷ برابر شد و ۸۰ درصد این بانوان در سطوح کارشناسی و بالاتر قرار دارند.گفت:با وجود این رشد حضور بانوان در زیست بوم فناوری و نوآوری حدود ۲۵ درصد است. به طوری که سال ۹۶ تنها ۱۰ درصد مدیران عامل شرکت های دانش بنیان را بانوان تشکیل می دادند و در سال ۹۷ این رقم به ۱۲ درصد رسید .

حمیدزاده در ادامه فعالیت هایی که موجب رونق فعالیت های بانوان می شود را مورد توجه قرار دادو گفت : این در حالی است که محیط کسب و کار و تولید علم برای این فعالیت فراهم است‌. پس با توجه به سه محور الگوسازی، تقویت زیرساخت و توسعه شبکه مدلی برای رونق فعالیت بانوان طراحی شد و نتیجه آن راه اندازی این مرکز شد .

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پایان گفت:این مرکز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دانشگاه علم و صنعت افتتاح شد تا فعالیت های فناورانه بانوان توسعه یابد و شاهد گسترش آن در سایر استان ها باشیم .

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات