شبکه‌سازی به شکوفایی ظرفیت‌های نهفته آزمایشگاهی و تحقیقاتی می‌انجامد

شبکه‌سازی به شکوفایی ظرفیت‌های نهفته آزمایشگاهی و تحقیقاتی می‌انجامد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی‌فرد رییس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری با تاکید بر لزوم شبکه سازی تجهیزات و توانمندی های آزمایشگاهی در کشور، ایجاد یک بسته کامل از خدمات این حوزه و اطلاع رسانی درست از ظرفیت های موجود کشور را ضروری دانست.

وی افزود: این شبکه سازی کمک می کند که همه اعضا به خدمات متنوع آزمایشگاهی دسترسی داشته باشند. این کار به بارور شدن ظرفیت های نهفته آزمایشگاهی و تحقیقاتی نیز کمک می کند.


افزایش بهره‌مندی از خدمات آزمایشگاهی با شبکه‌سازی تجهیزات

رییس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از وظایف شبکه تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی است باید تلاش کنیم از تمام ظرفیت های موجود در کشور برای توسعه خدمات آزمایشگاهی بهره ببریم.

اسدی فرد معتقد است که شبکه‌سازی تجهیزات و توانمندی‌های آزمایشگاهی ابزاری است که به افزایش  بهره‌مندی محققان، پژوهشگران و جامعه فناوری کشور از خدمات متنوع آزمایشگاهی می انجامد و دسترسی فعالان این حوزه به تجهیزات مختلف آزمایشگاهی را تسهیل می کند.

وی همچنین تصریح کرد: اطلاع رسانی درباره وجود تجهیزات مختلف در مراکز آزمایشگاهی نقش موثری در توسعه این خدمات دارد و گامی بزرگ در جهت رونق دهی و تنوع بخشی به ارائه خدمات به جامعه محسوب می شود.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات