رضایت مشتری سرلوحه اقدامات امیران

رضایت مشتری سرلوحه اقدامات امیران

رضایت مشتری سرلوحه اقدامات امیران

برند امیران مجموعه‌ای از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که کالاهای خود را با تخفیفات ویژه به مصرف‌کنندگان عرضه می‌نماید . در حال حاضر شعبات خود را در سطح استان البرز کرج راه‌اندازی کرده است.

این برند فروشگاه زنجیره‌ای که جزو اولین و ارزان‌ترین وموفق‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای این استان است، تصمیم به توسعه شعبات خود در سراسر ایران و حضور در تهران تا پایان سال جاری گرفته است. دکتر مجید زر، مدیریت کل بازرگانی و مارکتینگ این فروشگاه زنجیره‌ای توضیحات کاملی را پیرامون معرفی این برند ارائه داده است که در ادامه می‌خوانید.

لطفا بفرمایید از چه زمانی به مجموعه امیران اضافه شدید و تغییرات تاثیرگذار مدیریتی‌تان در این شرکت چه بود؟

از اوایل اردیبهشت ماه سال ۹۹ به این مجموعه اضافه شدم. اولین تغییرات ایجاد واحد بازرگانی و کنترل بیزینس ( BC ) بود که باعث شد ابتدا نظم ستادی بازرگانی به استاندارد برسد و قیمت خرید واقعی کالا و کنترل آن از تامین‌کننده به‌صورت استاندارد و سیستمی انجام شود. همچنین دوره‌های همکاری موثرتر پروموشن، مارکتینگ و تبلیغات و فستیوال، تنظیم قراردادهای استاندارد به منظور ترویج فروش برای تامین‌کنندگان و رضایت مشتری و نیز تنظیم گزارشات تاثیرگذار در کالای مورد نیاز شعبات، رصد فعالیت رقبا و سایر فعالیت‌های تیمی که به روند رشد بهینه شرکت کمک کند، از دیگر کارهای انجام شده است.

لطفا در ارتباط با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای امیران( برای خریدار و تامین‌کننده) توضیحاتی ارائه دهید.

«امیران » سه شعار رضایت مشتری، رضایت تامین‌کننده ورضایت امیران را سرلوحه خود قرار داده که فروشگاه‌های قلیلی به آن پایبند هستند. در حقیقت رضایت مشتری و تخفیفاتی که در اختیار او قرار می‌گیرد، برای ما حائز اهمیت است. لازم به ذکر است که ۸۰ درصد از سهم «مارجین» به مشتری داده می شود که در هیچ فروشگاهی دیده نمی‌شود.

به عنوان یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد فروشگاه زنجیره‌ای امیران می توان به نوع نایلون‌های فروشگاهی اشاره کرد. زیرا ما در تمامی شعب از بهترین و بزرگترین سایز نوع نایلون استفاده می‌کنیم و آن را در اختیار مشتری قرارمی‌دهیم و از این بابت هزینه‌های زیادی را هم متقبل می شویم. به این ترتیب هدف ما جلب رضایت مشتری است و به جای کاهش هزینه، به دنبال ارائه خدمات بهتر هستیم. از طرفی دیگر، فروشگاه‌های امیران دارای دکورهای منحصربه‌فرد است. به علاوه ما در تمامی صندوق‌ها، فردی را برای تقدیم کالا در داخل نایلون به مشتری قرار داده‌ایم.

دراین فروشگاه چه کالاهایی عرضه می‌شود؟

انواع کالاهای مورد نیاز و موجود در سبد غذایی خانوار همچون مواد غذایی، مواد غذایی fresh market ، محصولات پلیمری و سلولزی، مواد شوینده، محصولات یکبار مصرف خانگی وکالاهای خارجی و ... در فروشگاه‌های زنجیره‌ای امیران ارائه می‌شود. در واقع ما تنوع کالایی را افزایش داده‌ایم و تقریبا تمامی گروه‌های کالایی در فروشگاه امیران عرضه می‌شود. به جرات می‌توان گفت که مشتریان امکان دسترسی به نوستالوژیک‌ترین برندها را هم دارند.

نکته قابل ذکر دیگر این است که حبوبات و خشکبار و برنج و ادویه موجود در فروشگاه‌های امیران دارای بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت هستند، که مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این درجه از کیفیت دسترسی ندارند، تنها در خشکبارفروشی‌های خاص و معتبر ارائه می‌شود، زیرا «امیران» کالاهای فوق را مستقیم از کشاورز یا واردکننده اصلی تهیه می‌نماید .

این فروشگاه، در حال حاضر دربرگیرنده چه تعداد فروشگاه زیرمجموعه است و برای چه تعداد نیروی کار اشتغالزایی انجام داده است؟

ما در حال حاضر ۱۶ فروشگاه را از سال‌های قبل راه‌اندازی کرده‌ایم که از این تعداد ۱۲ فروشگاه در مالکیت «امیران» و مابقی به صورت اجاره است. ضمن اینکه فروشگاه امیران به هیچ عنوان به صورت فرانچایز و درصد مشارکت با مالک همکاری نمی‌کند.یا فروشگاهی را خریداری می‌کند یا به صورت اجاره با مالک قرارداد منعقد می‌کند.

هم اکنون نیز تعداد ۷۵۰ نفر در فروشگاه‌های امیران و همچنین ستاد مرکزی مشغول به کار هستند. ما درواقع هلدینگی هستیم که علاوه بر فروشگاه زنجیره‌ای در حوزه توزیع نان وتولید و بسته بندی خشکبار نیز فعالیت می‌کنیم. برنامه آینده ما این است تا پایان سال امکان راه‌اندازی ۳ الی ۵ فروشگاه را در تهران و سپس در شهرستان‌ها داشته باشیم. علاوه برآن درصدد راه‌اندازی زیرساخت برای فروش اینترنتی و اضافه کردن یک شرکت به هلدینگ هستیم تا از این طریق در مسیر اشتغالزایی نقش بسزایی در ایران عزیزمان داشته باشیم.

نحوه همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای امیران به چه صورت است؟

همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای امیران بسیار ساده است؛ تولیدکنندگان محترم با مراجعه به ستاد می‌توانند کالای خود را بدون واسطه به دست مصرف‌کننده به فروش برسانند. درکل پروسه همکاری بسیار آسان است و درکوتاه‌ترین زمان ممکن با شفاف‌سازی در امور محوله اداری پس از قبولی در کمیته هیات مدیره اتفاق می‌افتد

برای راه‌اندازی یک فروشگاه جدید چه مواردی از سوی شما مد نظر قرار می‌گیرد؟

لوکیشن انتخابی از اهمیت بسیاری برای ما برخوردار است؛ به این ترتیب که متراژی بالای ۱۰۰۰ مترمربع، دارای دسترسی مناسب، ساکنان قابل توجه و پرتعداد، فضای پارکینگ، انبار مناسب، سقف بلند، سیستم تهویه مناسب وفضا و ساخت دارای استاندارد، فاقد از هرگونه مشکلات اداری وقانونی و ... باشد.

دیدگاه شما پیرامون افزایش تعداد برندهای فروشگاه‌هایی که عملکردی مشابه دارند، چیست؟

از نظر من افزایش برندهای فروشگاهی زمانی ایده‌آل است که دارای شاخص‌های مثبت برای تامین‌کننده و مصرف‌کننده باشد. راه‌اندازی و تعدد فروشگاه‌های زنجیره‌ای به تنهایی توجیه ندارد.

هم اکنون فروشگاه‌های بسیاری بدون درنظر گرفتن رضایت مشتری راه‌اندازی می‌شوند که نیروی انسانی زیادی را جذب می‌کنند. در نتیجه منجر به خواب سرمایه تولیدکنندگان خواهد شد و همین موضوع باعث می‌شود منابع انسانی موقعیت شغلی مناسب خود را از دست بدهند. از این رو لازم است تا به جای احداث و عجله برای راه‌اندازی برندهای مختلف، درراستای افزایش کیفیت تلاش کنیم.

عملکرد و مدیریت یک کارفرما چگونه باعث شکوفایی یک صنعت و ایده و عوامل وابسته به آن می‌شود؟

عملکرد کافرما تاثیر زیادی بر موفقیت یک مجموعه دارد؛ درواقع درصورتی که انتخاب پوزیشن و موقعیت سازمانی از طریق شایسته‌سالاری انجام شود، شکوفایی استعداد نیروهای استخدام شده را هم درپی خواهد داشت. ضمن اینکه عمل به وعده‌های داده شده نیز موجب تعهد نیروی انسانی و عملکرد مثبت آنها به آن مجموعه خواهد شد. از نظر من یکی از مواردی که منجر به کاهش راندمان می شود، نوع مدیریت کارفرماست. در صورتی که بتوانیم یک تیم را رهبری کرده و روحیه کار تیمی را تحقق بخشیم، راندمان افزایش خواهد یافت. به زبان ساده‌تر؛ تفکر و تعهد یک کارفرما تعیین می‌کند که کارمندانش کم‌کاروغیرمتعهد باشند یا متعهد.

چه عاملی باعث افزایش قیمت کالا شده و تاثیرات آن چه بوده است؟

بخش عمده‌ای از این موضوع مرتبط با تولیدکنندگان است؛ زیرا با افزایش نرخ ارز، قیمت کالاها نیز افزایش می یابد. درحالی‌که مواد اولیه با نرخ قبلی خریداری شده است.

ما با شروع سال جدید افزایش ۳۰ درصدی قیمت را تجربه کردیم که ارتباطی به نرخ دلار نداشت. اگر تامین‌کنندگان برای افزایش قیمت مصرف‌کننده عجله نمی‌کردند، امکان کنترل قیمت‌ها فراهم بود. ما شاهد هستیم که افزایش قیمت‌ها درحالی با نرخ دلار صورت می‌گیرد که هیچ تغییری در میزان حقوق پرسنل با معیار نرخ دلار ایجاد نمی‌شود.

شما یک نانوا را در نظر بگیرید؛ او برای ۶ ماه تا یکسال خود آرد تهیه می‌کند. قطعا تولیدکنندگان با توجه به بازده زمان ترخیص کالا ومسائل دیگر، کالا و مواد اولیه خود را برای سه الی پنج سال تهیه می‌کنند، اما متاسفانه با وجود کالا و مواد اولیه با نرخ دلار حداقل برابر سال ۹۸ با افزایش نرخ دلار در سال ۹۹، قیمت مصرف‌کننده به لحظه افزایش یافت ولی با کاهش نرخ دلار هیچ کاهش قیمتی انجام نشد

به طور کلی امروزه برندهایی موفق هستند که خدمات و کیفیت بالایی را ارائه دهند .

مهم‌ترین رمز موفقیت مالک یا مدیرعامل امیران چه بوده؟

یکی از موفقیت‌های جامع، حسن و صداقت رفتاری و تجاری با مشتریان و تامین کنندگان مجموعه امیران بوده که باعث خوش‌نامی نام ایشان و برند امیران شده است، همچنین حس دلسوزی و تلاش شبانه‌روزی ایشان و تمام مدیران و همکاران محترم این مجموعه که به‌صورت کار تیمی تلاش کردند و اهمیت دادن به دکوراسیون و نظافت  فروشگاه و رفتار و تیپ پرسنل در این مجموعه که همگی باعث این مهم  است.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات