صنعت چاپ سه‌بعدی با کمک دانش‌آموزان خلاق رونق می‌گیرد

صنعت چاپ سه‌بعدی با کمک دانش‌آموزان خلاق رونق می‌گیرد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چاپ سه بعدی یکی از فناوری های جذاب و نوینی است که می تواند ایده های ذهنی افراد را به واقعیت تبدیل کند. رویایی که به همت متخصصان و نخبگان رنگ واقعی به خود گرفت. این فناوری نوین به شما اجازه می دهد که یک مدل سه بعدی از چیزی که در ذهن دارید را بسازید. این مدل را به زبان دستگاه پرینتر سه بعدی ترجمه کنید و دستگاه هم با زبانی که با آن ارتباط برقرار کرده‌اید می‌فهمد که چه چیزی باید بسازد و پس از ساخت آن را به شما تحویل ‌دهد.

با توجه به اهمیت زیاد این حوزه علمی در کشور، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف استعدادیابی و تربیت نیروی انسانی خلاق اقدام به حمایت از برگزاری دوره های آموزشی صنعت چاپ سه بعدی کرده است. این ستاد درصدد برآمده است که نسلی خلاق و ایده پرداز برای آینده صنعت چاپ سه بعدی تربیت و به بازار کار معرفی کند.

در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به انتشار فراخوانی برای حمایت از برگزارکنندگان دوره های آموزشی چاپ سه بعدی به دانش آموزان و دانشجویان کرده است. در این فراخوان اعلام شده است که برگزار کنندگان این دوره های آموزشی اعم از اشخاص حقیقی، حقوقی، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برای ارائه طرح پیشنهادی خود و دریافت حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می توانند تا بیستم شهریورماه سال جاری با شماره تلفن های ۲۲۴۱۴۱۹۳-۰۲۱ داخلی ۱۲۱۱ تماس بگیرند.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات