سه پروژه با حضور معاون رئیس‌جمهور در گلستان افتتاح می‌شود

سه پروژه با حضور معاون رئیس‌جمهور در گلستان افتتاح می‌شود

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور فردا (سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰) طی سفر یک روزه به استان، پروژه‌هایی که در سفرهای قبلی توافق و به انجام رسیده را افتتاح خواهد کرد.

دکتر غفاری با بیان اینکه کارخانه نوآوری گرگان مهم‌ترین پروژه‌ای است که فردا افتتاح می‌شود، افزود: کارخانه نوآوری گرگان، ششمین کارخانه نوآوری در کشور و از اهمیت بالایی برخوردار است که تاثیر زیادی بر زیست‌بوم فناوری استان گلستان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مساحت کارخانه نوآوری گرگان هشت هزار مترمربع است که در فاز اول، پنج هزار مترمربع آن افتتاح می‌شود.

دکتر غفاری، کارخانه نوآوری را به عنوان مجموعه‌ای که تمام عواملی که یک استارتاپ برای رشد به آن نیاز دارد، معرفی کرد و افزود: صندوق پژوهش و فناوری به عنوان تامین کننده مالی، دفتر مالکیت فکری و معنوی، دفتر حقوقی، فن‌بازار منطقه‌ای، شتابدهنده‌ها، فضای کار اشتراکی، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در این مکان مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان، از خانه خلاق و نوآوری تقوی در بافت قدیم گرگان به عنوان دومین پروژه‌ای که با محوریت پارک گلستان افتتاح می‌شود نام برد و هدف آن را پشتیبانی از استارتاپ‌های حوزه صنایع خلاق دانست.

وی، ضمن توضیح اینکه تمام پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور انجام شده، ابراز امیدواری کرد که با افتتاح این پروژه‌ها، مشکل زیرساختی استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تا حد زیادی مرتفع شود.

دکتر غفاری، مرکز نوآوری و فرهنگ دانشگاه علوم پزشکی گلستان را به عنوان پروژه مهم دیگری که فردا افتتاح می‌شود نام برد و توضیح داد: مساحت خانه خلاق و سوله‌ای که به عنوان مرکز نوآوری و فرهنگ در دانشگاه علوم پزشکی گرگان افتتاح خواهد شد هر دو تقریباً یک‌هزار مترمربع است.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات