پی‌پال و رویای خرید «پینترست»

پی‌پال و رویای خرید «پینترست»

پی‌پال و رویای خرید «پینترست»

پیمایش و خرید تا حد زیادی ۲ عملکرد مختلف در حوزه خرید آنلاین هستند. یک قرارداد جدید می‌تواند وضعیت را در ایالات متحده تغییر دهد. پی پال، غول پرداخت آنلاین در حال مذاکره برای خرید پینترست به مبلغ ۴۵ میلیارد دلار است که بزرگ‌ترین خرید این شرکت خواهد بود .

این معامله ای است که به پینترست کمک می‌کند تا هدف خود را برای تبدیل شدن به یک مرکز خرید محقق کند؛ در حالی که «پی‌پال» یک قدم به تبدیل شدن به برنامه آرزوهای خود نزدیک می‌شود؛ یک آنالوگ از برنامه «وی‌چت»چین که به کاربران اجازه می‌دهد در همان فضا با هم ارتباط برقرار کنند و تراکنش کنند. شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در جذب چشم‌ها و کسب درآمد از آن‌ها از طریق تبلیغات موفق بوده‌اند، اما سوال بعدی سوال بزرگ‌تری است؛ چگونه گردشگران و اهالی حاضر در مراکز خرید مختلف را به خریداران تبدیل کنید؟این معامله هنوز در حال انجام است و  می‌تواند حرکت رسانه‌های اجتماعی را به سوی آینده‌ای که بسیار تجاری‌تر است، تسریع بخشد. پلتفرم‌های موفق خرید را بدون ایجاد اختلال در تجربه کاربر یکپارچه می‌کنند. این مدلی است که تاکنون فقط در چین موفق بوده است.

فیس‌بوک و توییتر به طورعلنی بلندپروازی‌های خرید خود را اعلام کرده‌اند اما هیچ کدام هنوز موفقیت چشمگیری پیدا نکرده‌اند. شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مدت‌هاست که به تبلیغات به‌عنوان جریان درآمد اصلی خود وابسته بوده‌اند اما آنها به شدت محتوای قابل خرید را از طریق تبلیغات و پست‌های ارگانیک  با افزودن ویژگی‌ها، جذب تاثیرگذاران و تبلیغ‌کنندگان و شراکت با شرکت‌های مالی مانند گسترش داده‌اند . مایک پرولکس، معاون و مدیر تحقیقات شرکت تحقیقات بازار فوررستر گفت: «هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر بر روی تجربیات تجارت درون‌برنامه‌ای استوار است و بر این اساس تشخیص می‌دهند  سرزمینی حاصل‌خیز در دوره بعدی تجارت دیجیتال هستند یا نه/ طبق گزارش «اینسایدر انتلجنسی»  فیس‌بوک و اینستاگرام در فروش کل در تجارت اجتماعی پیشتاز هستند، اما «پیترست»  در رتبه بعدی این لیست قرار دارد و انتظار می‌رود امسال به ۱۳.۹ میلیون نفر از ۴۵۴ میلیون کاربر خود برنامه بفروشد.

در مصاحبه اخیر، «جان کاپلان» مدیر ارشد درآمد پینترست گفت که برندش خود را به عنوان یک مرکز خرید شخصی برای کاربرانش تصور می‌کند. او از کاربران می‌خواهد برنامه را باز کنند و با ایده‌های شخصی‌شده‌ای مواجه شوند که با سبک آن‌ها مطابقت دارد و به تک تک مخاطبان کمک می‌کند پروژه‌ها را تکمیل کنند. در حالی که مشتریان اغلب با در نظر گرفتن یک محصول به آمازون یا بازار دیگری می‌روند، پینترست آرزو دارد مقصدی باشد . مقایسه مطلوبیت مراکز خرید برای سایر اپلیکیشن‌ها، به‌ ویژه تیک تاک و اینستاگرام انجام شده اما پینترست به دلیل نحوه طراحی، شاید قانع‌کننده‌ترین مورد برای سرمایه‌گذاری باشد. در حالی که شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک از طریق یک «گراف اجتماعی» کار و  مردم را با دوستانشان مرتبط می‌کند، «تیک تاک»یک «گراف علاقه» ایجاد کرده و محتوا را بر اساس علایق به کاربران ارائه می‌کند.« پینترست»می‌گوید از «گرا طعم» استفاده می‌کند که سبک کاربران را قبل از اینکه کلماتی برای بیان داشته باشند، درک می‌کند . «جولی تاونز» رئیس جهانی بازاریابی محصولات تبلیغاتی پینترست گفت به همین دلیل کاربران از زمانی که سایت در چند سال گذشته شروع به ارائه ویژگی‌های خرید کرده، به خوبی استقبال کرده‌اند. او گفت: «مخاطبان پینترست تعامل خود را با خدمات خرید ما در سال گذشته بیش از ۲۰ برابر افزایش داده اند و این ارتباط زیادی با نمودار در حال تکاملی دارد که ما ساخته‌ایم.» پینترست  تنها آخرین هدف در برنامه رشد بلندپروازانه «پی‌پال» است. پی‌پال پیشنهادات خود را در ماه‌های اخیر گسترش داده و شامل پرداخت صورتحساب، حساب‌های پس‌انداز، تراکنش‌های ارز دیجیتال و تجربه خریدی است که با خرید «هانی»، یک شرکت کوپن آنلاین در سال ۲۰۱۹، به مبلغ ۴ میلیارد دلار امکان‌پذیر شد اما هدف آن این است که پینترست یک پلتفرم تجارت اجتماعی همه‌جانبه باشد؛ مکانی که مردم بتوانند در میان چیزهای دیگر بگردند و خرید کنند. صدها میلیارد دلار در حال بازی است. به گفته «اینسایدر اینتلجنسی»  تجارت الکترونیکی که توسط رسانه‌های اجتماعی تسهیل می‌شود در حال حاضر در چین بسیار محبوب است.

انتظار می‌رود در  ادامه سال ۲۰۲۱، کاربران چینی ۳۵۱ میلیارد دلار برای تجارت اجتماعی هزینه کنند. در حالی که کانال فروش هنوز در ایالات متحده در حال شکل گیری است، امکان دارد آمریکایی‌ها ۳۷ میلیارد دلار هزینه کنند . پی‌پال و پینترست هنوز این قرارداد را امضا نکرده اند اما هر کدام خواسته های دیگری دارند . پینترست می‌خواهد قابلیت‌های تجارت الکترونیک خود را گسترش دهد و پی‌پال» به یک برنامه نیاز دارد که بتواند به آن وصل شود و درک بهتری از نحوه خرید آنلاین مردم داشته باشد. آینده تجارت الکترونیک و رسانه‌های اجتماعی به هم مرتبط هستند و نه پی‌پال و نه پینترست نمی‌خواهند عقب بمانند.

منبع: qz.com

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات