رییس پارک علم و فناوری کردستان عنوان کرد: راه برون رفت از مشکلات کنونی جامعه، تقویت بخش خصوصی است

رییس پارک علم و فناوری کردستان عنوان کرد: راه برون رفت از مشکلات کنونی جامعه، تقویت بخش خصوصی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در مراسم رونمایی از تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید و صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان به منظور حمایت از کارآفرینان، رییس پارک علم و فناوری استان کردستان، اظهار کرد: رسالت پارک های علم و فناوری این است که افرادی که دارای فکر و ایده بوده را دور هم جمع کرده تا با استفاده از توانایی های همدیگر و همفکری بتوانند نیازها و مشکلات جامعه را برطرف کنند.

وی سرمایه‌گذاری بر ایده‌های نوآورانه و فناورانه دانش‌آموزان را از رسالت‌های پارک علم و فناوری عنوان کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری بر روی ایده­های نوآورانه نسل نوجوان و جوان از اهداف اصلی پارک علم و فناوری می باشد. به همین منظور، در بسیاری از مناطق کردستان مراکز نوآوری و شکوفایی و مراکز رشد اقماری را در راستای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان خلاق و نوآور به منظور پرورش ایده­های نو و کاربردی افتتاح کرده‌ایم.

دکتر سعیدی با اشاره به اهمیت عامل نیروی انسانی در توسعه گفت: استان کردستان در این زمینه جایگاه مطلوبی در کشور دارد اما گاها به دلیل عدم شناخت؛  استعدادهایی که وجود دارد به درستی هدایت نمی‌شوند و امیدواریم که گسترش فعالیت‌های پارک علم و فناوری، در این زمینه نقش سازنده‌ای ایفا نماید.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به سیاست‌های دوری از اقتصاد نفتی در اقتصاد کشور و کمبود زیرساخت‌های صنعتی در استان کردستان، تصریح کرد: هدف ما این است که به سمت اقتصاد خلاق که مبتنی بر فرهنگ، گردشگری، هنر و علوم انسانی حرکت کنیم. کشورهای توسعه‌یافته با سرمایه‌گذاری بر فرهنگ و هنر، سیاست‌های اصلی خود را پیش می‌برند و ما نیز با تولید محتوای فرهنگی و هنری نه تنها می‌توانیم باعث ایجاد ثروت شویم بلکه می‌توانیم فرهنگ و هنر بومی ناب خود را در سطح ملی و بین‌المللی عرضه کنیم.

دکتر خالد سعیدی بیان کرد: هرچند تا نقطه مطلوب فاصله وجود داشته و سیستم اداری مشکل دارد اما با همکاری و همدلی و تلاش مضاعف  مشکلات قابل حل است.

رییس پارک علم و فناوری کردستان، تصریح کرد: تنها راه برای برون رفت از مشکلات کنونی جامعه، استفاده از بخش خصوصی بوده و هدف ما تقویت بخش خصوصی کارآفرین، فناور و نوآور است.

در ادامه این مراسم، رییس صندوق پژوهش و فناوری کردستان گفت: تا به امروز ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارآفرینان و شرکت ها قرار داده شده که ۱۰ میلیارد آن از طرف معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در اختیار این نهاد قرارگرفته است.

شکری در مراسم رونمایی از تفاهم‌نامه مابین صندوق کارآفرینی امید و صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان به منظور حمایت از کارآفرینان اظهار کرد: خوشبختانه صندوق‌های کارآفرینی امید و پژوهش و فناوری به بالندگی رسیده و امیدوارم این خوشنامی در بین کارآفرینان و پژوهشگران پایدار باشد.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری در راستای مواد ۴۵ و ۱۰۰ برنامه های سوم و چهارم توسعه،برای ایجاد سهم و زبان مشترک بین کارآفرینان و پژوهشگران تاسیس شده تا خلاهای موجود را از بین ببرد.

وی ادامه داد: منابع این صندوق محدود بوده و به عنوان نهادی مالی عمل کرده که جدا از پرداخت تسهیلات،سرمایه گذاری خطرپذیر انجام داده و ضمانت نامه صادر می کند.

شکری بیان کرد: تا امروز این صندوق ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارآفرینان و شرکت ها قرار داده که ۱۰ میلیارد آن از طرف معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در اختیار این نهاد قرار گرفته است.

وی، اعلام کرد: با درایت دکتر خالد سعیدی ،صندوق پژوهش و فناوری کردستان اولین صندوقی در ایران بود که با کمترین سرمایه یعنی حدود ۱/۵ میلیارد تومان شکل گرفت و با هم افزایی و ترکیب فنی متخصص در کنارسایر صندوق ها و بانک ها، تا حد امکان خوب عمل کرده است.

شکری اضافه کرد: ما هم دانش بنیان بوده و هم در شرایط حساس کنونی وام کرونایی پرداخت کرده‌ایم، همچنین در زمینه ارزیابی طرح ها و صدور ضمانت نامه‌ها قادر به کمک و همراهی خواهیم بود.


باید از منابع صندوق، در راستای اشتغال پایدار بهره برد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان در این مراسم اظهار کرد: این تفاهم‌نامه برای اولین بار در سطح کشور در استان کردستان انجام می‌شود که انشالله مایه خیر و برکت بوده و نشان دهنده طلایه داری و خط شکنی استان در این زمینه است.

صلواتی افزود: با این تفاهم‌نامه خدمات خاصی به کارآفرینان  هم در قالب مزدی و هم شرکتی اعطا خواهد شد.

وی بیان کرد: با توانمندی آقای رحیمی در راس صندوق کارآفرینی امید و با درایت سایر مسئولان، باید از منابع صندوق در راستای اشتغال پایدار بهره برد.

صلواتی اضافه کرد: حقیقتا اعضای صندوق پژوهش و فناوری کردستان از نخبگان و سرمایه های اجتماعی استان و کشور بوده که باید از نظریات و دانش آنها در تمام زمینه ها استفاده کرد.

باید در راستای رفع مشکلات مردم حرکت کنیم

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این تفاهم‌نامه زیرساخت و بستر توسعه را در استان درست خواهد کرد.

رحیمی ادامه داد: اینجانب ۱۷ سال در بخش خصوصی فعال بوده و با  درد دل‌ها و مشکلات بخش‌های تولیدی کاملاً آشنا هستم که با توجه به نامگذاری سال جاری  توسط رهبر انقلاب مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها؛ باید در راستای خواسته‌های رهبری و برطرف کردن مشکلات مردم حرکت کرد.

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه ملی شده، به تصویب معاونت‌های  ساماندهی و حقوقی رسیده و در سامانه کشوری ثبت شده است، لذا برخلاف تفاهم‌نامه‌های استانی که با رفت و آمد مسئولان بعضاً اجرا نمی شود این قرارداد لازم الاجرا خواهد بود.

رحیمی تصریح کرد: اجرای این تفاهم‌نامه بسیار مهم بوده و باید در همه ابعاد اعم از ترویجی، برگزاری وبینار، همایش و کنفرانس و روش‌های تامین مالی همکاری همه جانبه صورت گیرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات