اولین سامانه شناسایی مشکلات زمین کشاورز را راه‌اندازی خواهیم کرد


مدیرعامل شرکت صحرا شرق کیمیا که به تازگی در پارک علم و فناوری خراسان پذیرش شده است، گفت: مشکلات بخش کشاورزی مانند تنش‌های آبی، نوع پوشش گیاهی، عنصر نیتروژن موجود در خاک و بیماری‌های گیاه‌ را شناسایی و پس از انجام تحقیقات لازم، راهکارهای کاربردی در جهت رفع آنها را به کشاورز ارائه می‌دهیم.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم‌ و فناوری خراسان، اظهار کرد: شرکت صحرا شرق کیمیا با طرح پایش ماهواره‌ای زمین‌های کشاورزی به صورت چند پلتفرمی، مانند وب یا اپلیکیشن موبایلی وارد پارک علم‌ وفناوری خراسان شد و با هدف بهبود و توسعه کشاورزی و ارائه خدمات برتر و نوین، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: شرکت صحرا شرق کیمیا با سال‌ها فعالیت موثر در عرصه کشاورزی به عنوان یک شرکت آموزشی، مشاوره‌ای، به ‌صورت تخصصی مشکلات بخش کشاورزی مانند تنش‌های آبی، نوع پوشش گیاهی، عنصر نیتروژن موجود در خاک و بیماری‌های گیاه‌ را شناسایی و پس از انجام تحقیقات لازم، راهکارهای کاربردی در جهت رفع آنها ارائه می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت صحرا شرق کیمیا بیان کرد: سامانه شناسایی مشکلات بخش کشاورزی، می‌تواند وضعیت آب ‌و هوای زمین کشاورز را پیش‌بینی و گزارش دهد و همچنین درآمد و مخارج حاصل از محصولات زمین را برای کشاورز محاسبه کند. ما با کمک این سامانه می‌توانیم به کشاورزان، ارائه خدمت کنیم. این سامانه برای اولین بار با این نوع فرمت در ایران راه‌اندازی خواهد شد و نام‌گذاری آن در چند ماه آینده اتفاق خواهد افتاد.

نوری بیان کرد: همچنین این مجموعه، معرفی محصولات و نهاده‌های سالم و ارگانیک، حفظ منابع آبی و خاکی کشور را به عنوان اهداف عالی خود تعیین کرده و برای تحقق آن گام‌های بلندی برداشته‌ است.

وی اضافه کرد: حمایت پارک علم ‌وفناوری خراسان بیش از انتظار ما بود. در زمینه‌های متفاوتی ما را یاری کردند و روحیه قوی آن‌ها سبب شد که ما با قدرت بیشتری به سمت جلو پیش رویم.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات