معرفی کتاب «هوش فروش»

معرفی کتاب «هوش فروش»

معرفی کتاب «هوش فروش»

در سال‌های گذشته زمانی که صحبت از فروش کالایی به خریدار مطرح می‌شد، آن را موضوعی بسیار تجربی و برگرفته از بازار می‌دانستند و کمتر کسی پیدا می‌شد ( حتی در جهان) که فروش و مباحث مرتبط با آن را از دریچه علمی و دانشگاهی مورد بررسی قرار دهد. همانگونه که می‌دانیم دیدگاه سنتی و اولیه به فروش کاملا تولید‌محور بود و بعد از آن محصول‌محور، تا کم کم این طیف با تئوری‌های روان‌شناسی و رفتارشناسی عجین شد و رنگ و بوی انسان‌محوری و در نهایت نیاز‌محوری به خود گرفت. فلسفه دو دیدگاه اولیه- تولید‌محور و محصول‌محور- مبتنی بر بازاریابی انبوه حرکت می‌کرد. پس قالب و چارچوب کلی آن تجربی و فاقد رویکرد نوین علمی و اگر از حق و انصاف نگذریم، برای آن دوران تئوری مناسب و بجایی بود. زیرا به ارائه یک محصول برای همه بدون درنظر گرفتن بخش‌ها و نیازهای خاص هرکدام از آنها بود.

با توسعه نگاه بشری به انسان و نیازهایش، این فلسفه نیز مدرن‌تر شد و دیگر رویکردهای صرفا تجربی و بازاری گذشته نمی‌توانست به تنهایی کارا باشد. این مهم باعث شد که متخصصان و فروشندگان حرفه‌ای در یک اقدام مشترک به سمت مدل‌های نوین فروش جهان همچون مدل SPIN و AIDA و غیره حرکت کنند که توجه خاص و بنیادی به هویت انسان و بخش‌بندی انسان‌ها براساس ویژگی‌های جغرافیایی، جمعیت شناختی، رفتاری و روان شناختی می‌کرد. در آن دوران که تا به امروز ادامه داشته است، کتاب‌های بی‌نظیری به طور مشترک به وسیله متخصصان دانشگاهی و بازاری تالیف و روانه بازار  شده‌اند و این آثار غنی تا امروز نقش پررنگی در بسیاری از کسب‌وکارهای مصرفی، صنعتی و خدماتی ایفا کرده‌اند. کتاب پیش رو با عنوان «هوش فروش» در زمره یکی از این کتاب‌های فوق‌العاده و کاربردی فروش است که توسط یک حرفه‌ای و متخصص فروش در جهان به نام جب به‌لانت به رشته تحریر درآمده و دکتر امین اسداللهی و محمدرضا اردهالی آن را به فارسی ترجمه کرده اند

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات