هدف ما کمک به دانشجویان در مسیر کارآفرینی و ارزش آفرینی است


مدیرعامل شرکت مدیریت و مشاوره کسب و کار بهار گفت: ما قصد داریم کمک حال دانشجویان سراسر کشور باشیم و در مسیر کارآفرینی و ارزش آفرینی، آن‌ها را از صفر به صد برسانیم. در کنار تحصیل، مهارت‌آموزی را نیز آموزش دهیم تا بتوانند ایده خود را ارتقا داده و استارتاپ خود را راه اندازی کنند.

ایمان صفری در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم ‌و فناوری خراسان اظهار کرد: مدیریت و مشاوره کسب و کار بهار از مهر ماه ۱۳۹۹ وارد مرکز رشد فناوری سبزوار شد.

وی افزود: فعالیت ما از زمانی آغاز شد که متوجه شدیم دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در زمینه کارآفرینی، راه‌اندازی کسب و کار و نیز جذب سرمایه، مشکلاتی دارند. سپس تصمیم گرفتیم که ایده‌های خوب این دانشجویان را سازماندهی و تبدیل به استارتاپ کنیم.

صفری گفت: مدیریت و مشاوره کسب و کار بهار، ایده‌ها را شناسایی کرده و با برگزاری یک‌سری دوره‌ها، آموزش‌های لازم را به تیم‌های دانشجویی ارائه می دهد. سپس در جذب سرمایه‌گذار، راه ارتباطی آن‌ها را با صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر هموار می‌کنیم تا بتوانند استارتاپ خود را راه‌اندازی کنند.

صفری تاکید کرد: سال گذشته از بین ۶۷  تیم دانشجویی، ۲۰ ایده انتخاب و با داوری حرفه‌ای، ۱۰ ایده برگزیده و سپس روی ۵  تیم برتر و آماده ورود به دنیای کسب و کار، معادل ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری گردید.

وی افزود: پرسنل شرکت کسب و‌کار بهار همگی دانشجویان فعال، مسئولیت‌پذیر و توانمندی هستند که با همکاری یکدیگر، با رهبری و مدیریت دکتر مهدی گلدانی «بنیان‌گذار شرکت مدیریت و مشاوره کسب و کار بهار» به استارتاپ‌های دانشجویی در مسیر راه‌اندازی کسب و کار خود کمک می‌کنند.

صفری تصریح کرد: شرکت کسب و کار بهار در کنار حلقه ارتباطی قوی بین استارتاپ های دانشجویی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری؛ خود نیز با برنامه‌ریزی‌هایی دقیق، استارتاپ هایی همچون سامانه مجد «مدیریت جامع دانش‌پذیر» و سامانه کارساز «توانمند‌سازی نیروی کار» را نیز راه‌اندازی کرده‌ است.

مدیرعامل شرکت کسب و کار بهار ادامه داد: همچنین در شهریور ماه ۱۴۰۰ یکی از استارتاپ های بهار با عنوان کوکب با ایده محوری «توانمندسازی زنان آسیب‌دیده با سیکل کامل اثربخشی»، جزو ۴ ایده برتر کشور در حوزه کارآفرینی اجتماعی در جشنواره فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی شد.

وی تاکید کرد: ما قصد داریم کمک حال دانشجویان سراسر کشور باشیم و در مسیر کارآفرینی و ارزش آفرینی، آن‌ها را از صفر به صد برسانیم. در کنار تحصیل، مهارت‌آموزی را نیز آموزش دهیم تا بتوانند ایده خود را ارتقا داده و استارتاپ خود را راه اندازی کنند تا محتاج به کار در شرکت‌های مختلف نبوده و کسب و کار خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: هدف و برنامه‌های آینده شرکت کسب و کار بهار این است که با توانمندسازی دانشجویان، زنان و سپس مردان آسیب‌دیده، شهر سبزوار را به یک شهر کارآفرین تبدیل نماید.

صفری اضافه کرد: پارک علم ‌و فناوری خراسان تعاملات خوبی با ما بر قرار کرده است و طی این مدت توانسته‌ایم از خدمات آن‌ها بهره‌مند شویم. همچنین تصمیم داریم به زودی جزء کارگزاران پارک خراسان قرار گیریم و با حمایت پارک خراسان، مرکز نوآوری و خانه خلاق نیز ایجاد کنیم.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات