بودجه پارک‌های علم و فناوری از ردیف‌های استانی به ردیف‌های مستقل بازگردانده شد

بودجه پارک‌های علم و فناوری از ردیف‌های استانی به ردیف‌های مستقل بازگردانده شد



به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر علی خیرالدین با اعلام این خبر گفت: پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از پیش‌ران‌های مهم اقتصاد دانش‌بنیان، با هدف افزایش نوآوری فناورانه ، مدیریت جریان دانش و فناوری و اشتغال‌زایی متخصصین به وجود آمده‌اند و از آنجا که با توجه به ماموریت‌های ملی آنها، سیاستگذاری‌های کلان و واحد برای آنها اعمال می‌شود، نیازمند مدیریت ملی‌اند و فعالیت‌های آنها نه با رویکرد استانی بلکه رویکردهای ملی و بعضاً بین المللی صورت می‌گیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، ادامه داد: خروجی‌های حاصل از عملکرد آنها در کل کشور کاربرد دارد و مختص محل استقرار جغرافیایی آنها نیست که بر این اساس استانی شدن این نهادها با فلسفه وجودی دستگاه‌های استانی همخوانی نداشت.

دکتر خیرالدین اضافه کرد: حوزه علم و فناوری (تولید علم ، تولید فناوری، تجاری‌ سازی فناوری و تولید ثروت مبتنی بر علم و فناوری و نوآوری) یک حوزه یکپارچه است و عناصر آن با هم در یک برنامه منسجم کارآمد فعالیت می‌کنند. جداسازی پارک‌های علم و فناوری که وظیفه تجاری‌سازی فناوری را به عهده دارند، بر یکپارچگی این حوزه تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

وی اظهار داشت: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین نقشه جامع علمی کشور برای حوزه علم و فناوری و نقشی که برای اقتصاد دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی دیده شده است، به هیچ وجه نگاه منطقه‌ای و استانی به پارک‌های علم و فناوری وجود ندارد. با توجه به اینکه شاکله محوری اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است انتظار بر این بود در مقیاس ملی برنامه‌های موثری برای تقویت این حوزه ارائه شود و از آنجا که کارکرد پارک‌های علم و فناوری توسعه بستر نهادی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است، استانی کردن پار‌ک‌های مزبور قطعاً به تضعیف چنین کارکردی می‌انجامد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم اعلام کرد: در این راستا با مساعی مقام عالی وزارت و درخواست مکتوب وی از سازمان برنامه و بودجه کشور و تلاش و پیگیری‌های معاونت فناوری و نوآوری و معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع؛ خوشبختانه بودجه پارک‌های علم و فناوری از ردیف‌های استانی به ردیف های مستقل بازگردانده شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات