کلاژ پارچه‌ای که به وسیله آن، تولد عیسی مسیح به تصویر کشیده شده است


مدیرعامل شرکت تعاونی هنرمندان کارآفرین گلبهار در گفت: محصول ما در بیست‌ودومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار امسال، کلاژ پارچه‌ای است که به وسیله آن تولد عیسی مسیح به تصویر کشیده شده است.

گلبهار حیاتی در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان درخصوص محصول این شرکت در بیست‌ودومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار، اظهار کرد: شرکت ما در زمینه تولید، توزیع، آموزش، صادرات و واردات هنرهای تجسمی و دستی فعالیت می‌کند. نقاشی تکنیک اصلی این تعاونی بوده و تکنیک‌های دیگر آن شامل کلاژ و یا قطاعی پارچه، سنگ و کاغذ می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما حافظ محیط زیست هستیم، افزود: ما با استفاده از هر آنچه دور ریخته می‌شود مانند سرقیچی‌های خیاط‌خانه‌ها برای خلق آثار هنری استفاده می‌کنیم. در سال ۹۸ تعاونی هنرمندان کارآفرین گلبهار تنها تعاونی برتر ملی صدر ایران به دلیل خلاقیت، نوآوری، اشتغال‌زایی و حافظ محیط زیست بودن شناسایی شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی هنرمندان کارآفرین گلبهار بیان کرد: برای افرادی که از نظر مالی وسع پایینی دارند به شرط اشتغال آموزش رایگان قراردادیم. این افراد پس از پایان دوره آموزشی خود به صورت دریافت دستمزد برای ما کار می‌کنند. به تازگی این آموزش‌ها را از طریق اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای زنان زندانی آغاز کردیم تا این عزیزان پس از آزادی دغدغه اشتغال را نداشته باشند. شرکت ما درحال حاضر پشتیبان حقوقی حدود ۵۰ نفر بوده و برای آن‌ها اشتغال ایجاد کردیم. پیش‌بینی می‌کنم در پروژه زندان استقبال خوبی را شاهد باشیم.

گلبهار حیاتی با اشاره به اینکه شعار شرکت ما استفاده از هیچ برای همه چیز هست، تشریح کرد: مواد اولیه ما سرمایه‌گذاری نیاز ندارد. تمام دورریزهای خیاط‌خانه‌ها و امثال آن که دورریز هستند، به ارزش افزوده بسیار زیاد تبدیل خواهند شد. محصولات ما در نمایشگاه‌هایی در بلاروس، اسپانیا،صربستان، هلند، فرانسه، قزاقستان، قرقزستان، ارمنستان، ترکمنستان، افغانستان، المان و مجارستان حضور بسیار فعالی داشته و موفق شدیم توانمندی زنان ایرانی را نشان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: محصول ما در بیست‌ودومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار امسال کلاژ پارچه‌ای است که به وسیله آن تولد عیسی مسیح را به تصویر کشیدم. در این اثر آیه ۲۴ و ۲۵ سوره مریم که حضرت مریم به درخت خشکیده تکیه داده و به امر خدا نهر آبی جاری و رطبی تازه ریخته شده را به تصویر کشیده‌ام. این تابلو با حدود ۵۰ هزار قطعه دورریز پارچه خیاط‌خانه‌ها انجام شده است. دو محصول دیگر نیز در قالب جعبه‌های کاربردی که مخصوص هدایا بوده و روی در جعبه با قطعات کلاژ پارچه کار شده نیز از جمله محصولات ما هستند.

مدیرعامل شرکت تعاونی هنرمندان کارآفرین گلبهار در خصوص جرقه انجام فعالیت‌های حفاظت کننده از محیط زیست، تصریح کرد: در زمینه نقاشی صفر تا صد آن را آموزش دیدم. برای انجام خلاقیت در راستای نقاشی با هدف حفظ محیط زیست ابتدا از دانه‌های ان ار استفاده کردم. این دانه‌ها مواد دورریز کارخانجات رنگ‌سازی هستند. با استفاده از این دانه‌ها تابلوهای بسیار زیادی طراحی کردم. سپس که متوجه شدم این دانه‌ها پلاستیک بوده و ۲۵۰ سال زمان برای تجزیه شدن نیاز دارند، تصمیم گرفتم مواد اولیه‌ام را به سمت مواد تجزیه پذیرتر و حفاظت کننده محیط زیست استفاده کنم. در این راستا از دورریزهای پارچه برای خلق اثر هنری بهره بردم.

گلبهار حیاتی گفت: درحال حاضر تمام خیاط خانه‌ها شرکت و فعالیت ما را شناخته و برایمان پارچه‌های دورریز خود را ارسال می‌کنند. تا به امروز هیچ هزینه‌ای بابت خرید مواد اولیه مورد نیاز نداده‌ام. ابزار کار من یک قیچی، پنس جراحی، چسب و دورریز‌های خیاط‌خانه‌ها و بروشورهای تبلیغاتی کاغذی است.

پارک علم و فناوری پل پرتاب شرکت‌ها به سمت موفقیت است

وی با تاکید بر اینکه شرکت ما جزو پنج شرکت برتر خلاق در ایران است، اظهار کرد: باعث افتخار و مسرت من است که در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار شرکت کردم. پارک علم و فناوری پل پرتاب شرکت‌ها به سمت موفقیت است. پارک به هیچ عنوان برای رفع نیازهای شرکت‌ها کم نمی‌گذارد. مردم پارک علم و فناوری را نمی‌شناسند، اگر بدانند که پارک محیطی حمایت کننده از جوانان و ایده‌های نو است آن را دست کم نخواهند گرفت. متاسفانه هنوز تمام اقشار جامعه با اهمیت پارک علم و فناوری و توانایی آن برای کمک به جوانان و ایده‌های نو آشنا نیستند.

مدیرعامل شرکت تعاونی هنرمندان کارآفرین گلبهار افزود: ورود در پارک علم و فناوری باعث افتخار من بوده و به تمام جوانان ورود به پارک و استفاده از خدمات آن را توصیه می‌کنم.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات