تمام محصولات ارائه شده، اولین نمونه داخلی خود هستند


مدیرعامل شرکت آرون زیست طب پاژ در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم وفناوری خراسان درخصوص معرفی محصول این شرکت در بیست‌ودومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار، اظهار کرد: در نمایشگاه امسال دو دستگاه AutoLab و دستگاه پرکن دقت بالا را به همراه داشتیم. تمام محصولات ما اولین نمونه داخلی خود هستند.

مهدی جبرائیلی افزود: مصرف دستگاه پرکن با حساسیت بالا در زمینه پزشکی و دارویی است. این دستگاه دارای حساسیت فوق‌العاده بالایی است. به این معنی که از ۱ لاندا تا ۳ هزار لاندا دقت در تزریق مایع دارد. از آنجایی که هر یک سی‌سی هزار لاندا است، دقت این دستگاه را میتوان یک هزارم لاندا ارزیابی کرد. این دستگاه در نمایشگاه امسال از توجه بسیاری برخوردار شد. این دستگاه در زمینه پزشکی و مواد غذایی دارای اهمیت بالایی است.

مدیرعامل شرکت آرون زیست طب پاژ ادامه داد: به عنوان مثال در خصوص واکسن کرونا هر ویال واکسن که در حال حاضر با دستگاه‌های موجود پر می‌شود دارای یک درصد خطا می‌باشد. در تعداد بالا ممکن این خطا منجر به ضرری حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان شود. دستگاه پرکن با دقت بالای ما به هیچ عنوان ضریب خطا ندارد.

جبرائیلی تشریح کرد: دستگاه اتولب به عنوان یک دستگاه آزمایشگاهی است که امور آزمایشگاهی را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. این دستگاه امور آزمایشگاهی را بدون ضریب خطا انجام داده و برای همه آزمایشگاه‌ها قابل استفاده است. این دستگاه درحال حاضر در مرحله تکمیل بوده و پس از پایان یافتن یک نسخه بسیار کامل خواهد بود. صفر تا صد این دستگاه تولید شرکت ارون زیست طب پاژ است. درحالی که در تمام دنیا تنها دو شرکت این دستگاه را تولید می‌کنند.

طراحی پمپ سرنگی دقت بالا با میدان مغانطیسی برای اولین بار در دنیا

وی خاطرنشان کرد: از جمله دیگر محصولات می‌توان به پمپ سرنگی دقت بالا با میدان مغناطیسی اشاره کرد. این پمپ سرنگی را بر مبنای سفارشات تا ۲۰ الی ۳۰ لیتر نیز میتوان آماده کرد. تا به امروز در کل دنیا چنین دستگاهی طراحی نشده‌ است که یک محلول را تا زمان تزریق هم‌زده نگه داشته و به صورت هم‌زده وارد ویال مخصوص به خود کند. این پمپ بسیار پر کاربرد بوده و در نمایشگاه نیز از آن بسیار استقبال شد.

مدیرعامل شرکت آرون زیست طب پاژ اظهار کرد: شروع تولید این محصولات با سفارش وزارت دفاع بود. اولین عرضه این دستگاه‌ها نیز به این وزارت‌خانه انجام شد. از آنجایی که صاحب امتیازی این دستگاه با شرکت است، در نمایشگاه امسال قراردادهایی برای تولید مجدد دستگاه‌ها عقد کردیم. از آنجایی که محصولات ما کاملا بروز و مبتنی بر نیاز جامعه تولید شده است، نمایشگاه امسال برای ما بسیار پربار بود. متاسفانه در میان سایر محصولات حاضر در نمایشگاه محصولی خاص و کاربردی ندیدم.

پارک اولویت خود را بر مسائل مهم کشور قرار دهد

جبرائیلی گفت: پارک در گذشته کمک‌های مالی و حمایتی بیشتری ارائه می‌داد. در چندسال اخیر به هر دلیلی این حمایت‌ها کاهش پیدا کرده است. بهتر است پارک علم و فناوری بر مسائلی که نیاز کشور را تامین می‌کند اولویت بگذارد. شاید اولویت گذاری بر مسائل مهم و نیازهای کشور هدف بهتری باشد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات