توسعه یک مفهوم فرهنگی است


معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: دولت وظیفه دارد در پژوهش‌های پایه سرمایه‌گذاری کند در عین حال اگر بخواهیم محصول بیرون بیاید باید در زیرساخت سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از خبرگزاری ایلنا، سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در مراسم بیست و دومین مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه فناوری و پژوهش، اظهار داشت: من یک زمانی فکر می‌کردم توسعه یک مفهوم فیزیکی و سخت افزاری است اما بعد از گذشت مدتی یکسری اتفاقات و انتظاراتی که داشتیم از پروژه اتفاق نیفتاد، نه اینکه شکست خورده باشد اما آنطور که مورد انتظار بود رخ نداد. بعد از مدتی متوجه شدم توسعه یک مفهوم نرم‌افزاری است و تصمیم‌گیری در این مورد خیلی مهم است.

وی تاکید کرد: اما اکنون می‌گویم توسعه یک مفهوم فرهنگی است ما توسعه مان را به صورت برعکس بالا آمده ایم البته برعکس رفتار کردن برای ما مشکلاتی را ایجاد کرد. خودروسازی در ایران صنعت نیست بلکه یک کارخانه است. صنعت جایی است که ما در آن طراحی میکنیم و تحقیقات در آن صورت می‌گیرد اما کارخانه جایی است که محصول را تولید می‌کند و برای آن نیاز به دانشگاه ندارد بلکه به تکنسین نیاز دارد. بنابراین نباید سرمایه‌های مملکت را هدر داد باید یک تعامل دوطرفه بین بازار و سیستم رخ دهد.

ستاری گفت: ما از همان اول گفتیم که در کشور یک زیست‌بوم و یک اکوسیستم جدید برای توسعه می‌خواهیم. خوشبختانه اجزای توسعه این زیست‌بوم وجود دارد. ما اکنون بیش از ۵۰ پارک علم و فناوری داریم که بخش خصوصی در آنجا سرمایه‌گذاری می‌کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: ما باید زیست بومی ایجاد کنیم که بخش خصوصی در پژوهش سرمایه‌گذاری کند این زیست‌بوم اکنون در کشور وجود دارد و حالا نزدیک به ۱۰ هزار استارتآپ در کشور داریم.

وی گفت: دولت وظیفه دارد در پژوهش‌های پایه سرمایه‌گذاری کند در عین حال اگر بخواهیم محصول بیرون بیاید باید در زیرساخت سرمایه‌گذاری شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: لزومی ندارد رئیس پارک علم و فناوری حتما عضو هیئت علمی باشد این باعث می‌شود که خروجی‌های دانشگاه‌ها فعال باشند و کارهای خودشان را توسعه بدهند. ما اخیرا یک مصوبه گرفتیم که آن هم مربوط به ارزش افزوده پارک‌ها بوده تا آنها بتوانند زیرساخت‌های خود را افزایش دهند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات