رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی: فین تک ها اشتغالزایی می کنند

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی: فین تک ها اشتغالزایی می کنند

محمدرضا حسین زاده (رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی) ضمن اشاره به اشتغالزایی از طریق خدمات حوزه فین تک، بیان کرد: حضور بانک‌ها در این زمینه امری ضروری است.

به گزارش اکوسیستم، حسین زاده در خصوص تاثیر ورود کسب و کارهای نوین به صنعت بانکی، گفت: جامعه کنونی تغییر کرده است و با ٢٠ سال قبل قابل مقایسه نیست.

وی با خاطر نشان کردن حضور جوانان تحصیلکرده در فین تک‌ها و استارتاپ‌ها، افزود: در حال حاضر بخش خدمات در جامعه ما جان تازه‌ای پیدا کرده است.

مدیرعامل بانک ملی با تاکید بر ضرورت اختصاص قسمتی از منابع بانک‌ها به حوزه خدمات، اظهار داشت: هم اکنون بیشترین اشتغالزایی در بخش خدمات است؛ به همین علت حضور بانک‌های کشور در این مسیر، امری ضروری است.

وی در مورد همکاری بانک‌ها با فین تک‌ها به منظور ارائه خدمات جدید بانکی بیان کرد: در حال حاضر بانک‌ها گام‌های مثبتی برای همکاری با فین تک‌ها برداشته‌اند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با اشاره به این موضوع که امروزه فین تک‌ها در حال رقابت با بانک‌ها هستند، بیان کرد: بانک‌ها باید را برای همکاری با فین تک‌ها بطور مناسبی برنامه ریزی کنند، البته تا کنون در این خصوص اقدامات مطلوبی را شاهده بوده‌ایم.

وی اظهارداشت: فعالیت فین تک‌ها باعث شکل گیری کسب و کارهای جدید و تخصصی می‌شود و بانک‌ها نیز باید در این زمینه همکاری مطلوبی را با آنها داشته باشند.

حسین زاده متذکر شد: فین تک‌ها ابزارهای نوآورانه‌ای هستند که با تسهیل خدمات و محصولات قادر خواهند بود در آینده‌ای نزدیک تحولی در صنعت پرداخت کشور به وجود آورند.

    نظرات