سفیر ژاپن از پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد


آیکاوا کازوتوشی، سفیر ژاپن صبح امروز ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۰، ضمن بازدید از پارک علم و فناوری خراسان و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: توانمندی و ظرفیت شرکت های پارک علم و فناوری خراسان، مرا بسیار تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان؛ آیکاوا کازوتوشی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار ژاپن در ایران، ضمن بازدید از شرکت های دانش بنیان احیا درمان پیشرفته، کاوش صنعت توس، آهار شرق و آزمایشگاه هوشمندسازی و دیسپاچینگ، با رئیس و مسئولین پارک علم و فناوری خراسان به گفت و گو نشست.

در ابتدای جلسه، دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان با بیان این مهم که "کشور ژاپن و فرهنگ کار توام با علم و دانش در این کشور، همیشه برای کشور و ملت ایران الگو بوده است"، پارک علم و فناوری در ایران را سازمانی قلمداد کرد که ضمن همکاری با سایر سازمان ها، فضایی را برای جوانان تحصیل کرده فراهم کرده است تا بتوانند استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان را شکل دهند.

آیکاوا کازوتوشی، سفیر ژاپن در تهران، ضمن ابراز خرسندی از حضور فناورانه در پارک علم و فناوری خراسان، اولویت های همکاری ژاپن با شرکت های پارک خراسان را چنین برشمرد: حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع و تجهیزات پزشکی، حوزه نرم افزار و سخت افزار با استفاده از هوش مصنوعی.

سفیر ژاپن با بیان این مهم که توانمندی و ظرفیت شرکت های پارک علم و فناوری خراسان در حوزه های مذکور، وی را بسیار تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: تقویت روابط همکاری بین پارک های علم و فناوری دو کشور، حائز اهمیت بوده و می تواند درخصوص همکاری شرکت های دو کشور، بسیار دلگرم کننده باشد.

شایان ذکر است آیکاوا کازوتوشی درخصوص احیاء شرایط مناسب همکاری بین تک تک شرکت های ایرانی و ژاپنی ابراز امیدواری کرد.

همنین رئیس پارک علم و فناوری خراسان در این جلسه، به سرویس های ارائه شده توسط پارک اشاره کرد و مهمترین فعالیت پارک علم و فناوری خراسان را شبکه سازی خواند که در آن به سرمایه و نیروی انسانی، توجه ویژه ای می شود. یکی دیگر از فعالیت های پارک، این است که تجربیات شکست های دیگر شرکت ها را به شرکت های جوان تر نشان می دهد.

قنبری همچنین زمینه های فعالیت شرکت های پارک خراسان را بیان کرد و به نمونه های موفقی چون اپلیکیشن کافه بازار با ۴۵ میلیون کاربر اشاره کرد.

رئیس پارک خراسان با بیان این مهم که "ایران جزو ۷ کشور تولیدکننده هوش مصنوعی در جهان است"، گفت: ما در زمینه هوش مصنوعی، نیروی انسانی توانمندی داریم و می توانیم همکاری خوبی با شرکت های ژاپنی داشته باشیم. وی افزود: هزینه نیروی انسانی در ایران، پایین بوده، اما دارای کیفیت بالایی هستند.

قنبری نسبت کارایی پارک را به عنوان یک سازمان دولتی چنین بیان کرد: به ازای هر یک نفر شاغل دولتی در پارک خراسان، ۱۰۰ نفر نیروی انسانی در شرکت های خصوصی عضو این پارک مشغول به فعالیت هستند. آمارها حاکی از این است که؛ ترکیب نیروی انسانی در این پارک، نشان از سطح علمی بالای این نیروهاست. همکاری حدود ۱۵۰ نفر از اعضای هئیت علمی دانشگاه ها نیز با شرکت های عضو پارک، شایان توجه است.

وی در ادامه، فعالیت "نظارت و ارزیابی" شرکت ها توسط پارک علم و فناوری خراسان را مورد تاکید قرار داد و مانیتور کردن رفتار شرکت ها با جزئیات کامل را از لحاظ بیزینسی، فعالیتی خواند که برای اولین بار در پارک خراسان انجام می شود و حاصل ۱۷ سال تجربه این پارک است. قنبری در پایان به سه حوزه تخصصی در پارک علم و فناوری خراسان "هوش مصنوعی"، "نفت، گاز و پتروشمی" و "کشاورزی و صنایع غذایی" اشاره کرد که علاقه مند به همکاری در این حوزه ها با شرکت های ژاپنی است.

در ادامه این جلسه دکتر امید رضایی فر، سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به علاقه مندی ایران در برگزاری رویدادهای مشترک فصلی یا سالانه توسط پارک های علم و فناوری بین دو کشور اشاره کرد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات