"دیومنت"، نسلی پیشرفته از ونتیلاتورها، را صادر می کنیم


احمد بهفرمقدم در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان درخصوص معرفی محصول این شرکت در بیست‌ودومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار، اظهار کرد: محصول ما با عنوان "دیومنت"، نسل پیشرفته ونتیلاتورها است. تمامی امکانات روز دنیا در این دستگاه جمع‌آوری شده است. دیومنت ورژن صادراتی شرکت ما بوده و ۷۰ درصد بازار هدف این محصول، بازار صادراتی است.

احمد بهفرمقدم، مدیرعامل شرکت احیا درمان پیشرفته گفت: برای این دستگاه تمام مجوزهای داخلی و همچنین استاندارد سی ای اروپا را داریم. صفر تا صد این دستگاه از مرحله طراحی تا تولید پایانی توسط مهندسین و پژوهشگران داخلی انجام شده است. این دستگاه ماحصل حدود ۱۰ سال فعالیت شرکت احیا درمان در حوزه ونتیلاتور است. دستگاه در دوران کرونا با نجات دادن بیماران ارزش انسانی بسیار بالایی را کسب کرد.

وی تصریح کرد: در دوران پساکرونا به دنبال صادرات ونتیلاتورهای خود هستیم. شرکت در اروپا یک دفتر ایجاد کرده که به وسیله آن استانداردهای لازم را دریافت کرد. شرکت احیا درمان صادرات این محصولات را با نام خود شرکت از طریق اروپا آغاز خواهد کرد.

بهفرمقدم افزود: این دستگاه نوعی ونتیلاتور یا دستگاه کمک تنفسی است. قاب کاربری این دستگاه در آی‌سی‌یوها بوده و برای بیماران دارای مشکل تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ونتیلاتور به دو صورت غیرتهاجمی به وسیله ماسک و تهاجمی برای بیماران دارای لوله در مسیر تنفسی خود استفاده می‌شود. این دستگاه قابل استفاده برای سه گروه سنی بزرگسال، اطفال و نوزادان در مراکز تخصصی نوزادان و آی‌سی‌یوها است.

تجاری‌سازی ۳ هزار و ۵۰۰ ونتیلاتور در دوران کرونا

وی ادامه داد: در دنیا پنج الی شش کشور صاحب این تکنولوژی هستند که یکی از آن‌ها ایران است. در دوران کرونا ۳ هزار و ۵۰۰ مورد از این ونتیلاتورها را به مراکز درمانی کشور عرضه کردیم. این کار حدود ۶۰ میلیون یورو صرفه‌جویی اقتصادی به همراه خود داشته است. به واسطه این توانمندی تولید داخلی در دوران کرونا کشور حتی یک ونتیلاتور را وارد نکرده است.

بهفرمقدم تشریح کرد: برگزاری نمایشگاه یک اتفاق فناورانه است. بزرگ‌ترین هدفی که ما آن را با حضور در نمایشگاه دنبال می‌کنیم، نشان دادن توانمندی‌های تیم تحقیقاتیمان است. در نمایشگاه تلاش می‌کنیم تا پتانسیل تیم تحقیقاتیمان را با محصولاتمان نشان دهیم. با نشان دادن توان موجود احتمال دریافت سفارشات افزایش پیدا می‌کند. هدف دوم ما از شرکت در نمایشگاه جذب نیروهای جدید است. با جذب نیروهای جدید در مجموعه می‌توانیم یکی از پایگاه‌هایی که جلوی مهاجرت را می‌گیرد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری خراسان نقش بی‌بدیلی در توسعه شرکت احیا درمان داشته است. با قرار گرفتن در پارک در قلب تکنولوژی و دانش قرار گرفتیم. دانش فنی ما به بالندگی پارک و پارک به رشد بیشتر ما کمک می‌کند. پارک یک مجموعه سلامت است که به توسعه شرکت‌ها کمک می‌کند.

بهفرمقدم اظهار کرد: پارک علم و فناوری یک توانمندی بالقوه بسیار مهم دارد که امروز نیازمند فعال شدن آن هستیم. طبق قانون، پارک‌های علم و فناوری جزو مناطق آزاد محسوب می‌شوند. در حوزه صادرات به این توانمندی بالقوه پارک بسیار نیازمندیم. اگر پارک گمرک را فعال کند در زمینه صادرات کمک بسیاری خواهیم یافت. درخواست ویژه ما فعال‌سازی گمرک در پارک علم و فناوری مشهد است، به نحوی که قانون منطقه آزاد در آن عملیاتی شود.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات