پارک خراسان رضوی، پارک برگزیده کشور


رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: برگزیده شدن مهر تاییدی برای داشتن یک استراتژی درست مدیریتی است. شبکه‌سازی و دیدگاه اکوسیستمی داشتن به رشد مسیری است که باید همواره طی شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ دکتر رضا قنبری در خصوص انتخاب پارک علم و فناوری خراسان رضوی به عنوان پارک شایسته تقدیر کشور، اظهار کرد: مهمترین عاملی که باعث شد پارک خراسان به عنوان پارک «شایسته تقدیر» شناخته شود، به علت توجه به فلسفه و زیرسیستم‌های پارک‌داری است.

وی افزود: در مدیریت پارک دو موضوع شرکت‌داری و پارک‌داری مطرح می‌شود. پارک علم و فناوری خراسان را در زمینه زیرسیستم‌های پارک‌داری و مفهوم آن مانند یک شرکت در نظر می‌گیریم. همچنین تعاملی که با وزارت علوم در زمینه همسان‌سازی این دو سیستم داشتیم نیز بسیار تاثیرگذار بود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: بازارسازی و شبکه‌سازی برای شرکت‌ها نیز برنامه دیگری در پارک علم و فناوری خراسان بود که مورد توجه ویژه قرار گرفت. بازارهای تخصصی، شبکه‌های تخصصی و شبکه‌سازی میان پارک‌ها همگی از جمله برنامه‌های پارک خراسان با هدف شناساندن شرکت‌های مستقر در پارک خراسان است.

قنبری تشریح کرد: درحال حاضر نسبت به گذشته انتظار بیشتری از پارک خراسان رضوی می‌رود. بزرگترین توقعی که از پارک خراسان می‌رود، ایجاد مدل‌های توسعه فناوری در کنار سایر پارک‌های بزرگ دیگر کشور است. از پارک خراسان توقع می‌رود که مدل‌های جدیدی را برای همکاری و توسعه فناوری ایجاد کرده و پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه پارک شایسته تقدیر باقی بمانیم، بایستی روندی که هم‌اکنون در پیش گرفتیم را تاکید و گسترش دهیم. شبکه‌سازی و دیدگاه اکوسیستمی داشتن به رشد مسیری است که باید همواره طی شود. همه ذی‌نفعان و بازیگران زیرمجموعه نیز بایستی در این مسیر نقش داشته و مدل‌های همکاری را ایجاد کنیم. بخش دولتی باید پای خود را از موقعیت‌هایی که بخش خصوصی می‌تواند به صورت صحیح و کارآ آن را در توسعه فناوری مدیریت کند بیرون بکشد و تنها نقش حاکمیتی داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: در راستای شبکه‌سازی صنایع بزرگ استان را به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد مراکز نوآوری شرکتی و ساختن اکوسیستم حول شرکت‌های بزرگ صنعتی سوق دهیم. از طرفی دیگر ساختن و هدف‌دار کردن دقیق زیرسیستم‌های پارک‌داری به صورت یکپارچه و ادامه دادن مدیریت با عدد، توسعه دادن آن و استفاده از روش‌های جدیدتر علم مدیریت بتوانیم فعالیت‌ها را ادامه دهیم.

برگزیده شدن مهر تاییدی برای داشتن یک استراتژی درست

قنبری گفت: بزرگترین مزیتی که برگزیده شدن پارک خراسان دارد، این است که می‌دانیم راهی که در آن قدم برمی‌داریم درست است. برگزیده شدن مهر تاییدی برای داشتن یک استراتژی درست مدیریتی است. زمانی که جزو پارک‌های پیشرو باشیم، علم سایر پارک‌ها نیز به نوعی به ما انتقال داده می‌شود. جلسات انتقال تجربه، جلسات دوطرفه‌ای است که درس بسیاری برای ما تا به امروز داشت. این موارد مزیت‌هایی است که فکر می‌کنم برگزیده شدن برای ما به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: از همه کنشگران خراسان رضوی بابت همکاری که با ما داشتند تشکر می‌کنم. اکوسیستم استان و همکاری که میان اجزای آن است باعث کسب این افتخار شده است.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات