با معرفی برگزیدگان؛ آیین اختتامیه نمایشگاه مجازی  دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمانشاه برگزار شد

با معرفی برگزیدگان؛ آیین اختتامیه نمایشگاه مجازی  دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمانشاه برگزار شد

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری استان ۴۹ سازمان و شرکت حضور داشتند و ۲۴۱ غرفه هم ایجاد شد، گفت: در این نمایشگاه ۴۷۰ محصول بارگذاری و ۴۲۱ دستاورد پژوهشی سازمان‌ها معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه،  دکتر سیامک آزادی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمانشاه که در سالن امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: ۲۰۰ هزار بازدید از نمایشگاه امسال ثبت شده و بر اساس آی‌پی‌های مشخص چهار هزار و ۴۴۸ بازدید رقم خورده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی درخواست همکاری از سوی سازمان‌ها و افراد دارای تخصص را یکی از قابلیت‌های جدید نمایشگاه مجازی امسال دانست و افزود: در این نمایشگاه ۲۱ درخواست همکاری هم به ثبت رسیده است که بعد از بررسی‌های لازم از توان و تخصص این افراد در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود و در صورت نیاز به واحدهای فناور و شرکت های دانش‌بنیان معرفی خواهند شد.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دائمی شدن این نمایشگاه مجازی فرصت بسیار خوبی برای معرفی دستاوردهای افراد و سازمان‌ها است، گفت: این نمایشگاه می‌تواند به صورت موضوعی و در یک بازه زمانی مشخص در اختیار افراد و سازمان‌ها قرار بگیرد تا بتوانند از این فضای نمایشگاهی استفاده کنند.

رویداد بزرگ ایده پردازی برای نوجوانان

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود از برگزاری رویداد بزرگ ایده‌پردازی برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال همزمان با هفته پژوهش امسال خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد شناسایی و حمایت از نوجوانان صاحب ایده است تا بتوانند در مسیر تجاری سازی ایده قرار بگیرند.

آزادی، حوزه های ۹ گانه این رویداد را فناوری اطلاعات، مدیریت بحران، آموزش، گردشگری، انرژی، کشاورزی، اجتماعی، ورزش و سلامت جسمانی و هوشمندسازی عنوان کرد و افزود: علاقه مندان می‌توانند از ۲۰ آذر تا ۳۰ دی ماه ایده های خود را در سامانه این جشنواره ثبت کنند.

او اشاعه فرهنگ کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای فناورانه را ضروری دانست و گفت: بعد از داوری ۵۰ ایده را به صورت حضوری فراخوان می‌دهیم و در نهایت ۲۳ ایده برتر معرفی و جوایز نفیسی مانند سه عدد ساعت هوشمند، ۱۰ تبلت کتابخوان و ۱۰ تخته سیاه دیجیتال به برگزیدگان اهدا می‌شود.

پژوهش و مباحث علمی را باید همه فهم کنیم

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تا کرمانشاه هم در این جلسه برگزاری این نمایشگاه مجازی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: پارک علم و فناوری با تمام محدودیت‌های مالی که داشته و با همه بی‌مهری‌هایی که به حوزه پژوهش می‌شود، با برگزاری این نمایشگاه پرچم پژوهش را در کرمانشاه بالا نگه داشته است که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

«افشین کریمی» توجه به پژوهش را موجب توسعه کشور دانست و گفت: یکی از محدودیت‌های این مسیر این است که مباحث علمی جذابیت ندارد و اگر این موضوعات علمی را برای همه گروه‌های سنی قابل فهم کنیم، نوجوانان و جوانان هم با اشتیاق در این وادی قرار می‌گیرند و فضای علمی در کشور و استان کرمانشاه رواج پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی به نقطه عطف تاریخ بشری تبدیل شده است اظهار داشت: فضای مجازی نوع ارتباطات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را در دنیا تغییر داده است و ما امروز با پدیده‌ای نو در جهان مواجه هستیم که باید با آن آشتی کنیم و بستن و محدود کردن این فضا هم نتیجه‌ای در بر نداشته است.

معاون استاندار کرمانشاه بر نقش دانشگاهیان در گفتمان‌سازی و استفاده از این فضا تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید در حوزه پژوهش به صورت جدی‌تری ورود کنند و امیدواریم هر تصمیمی در مملکت ما گرفته می‌شود بر پایه مطالعه، تحقیق و پژوهش باشد تا ضریب خطا را در مسایل اجرایی پایین بیاوریم.

در انتهای این مراسم از سازمان‌ها و غرفه‌های برتر حاضر در نمایشگاه با اهدا لوحی تقدیر شد

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات