غرفه پارک علم و فناوری کرمانشاه در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی

غرفه پارک علم و فناوری کرمانشاه در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی

غرفه پارک علم و فناوری کرمانشاه در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی

« نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰» از یکشنبه ۵ دی در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو در تهران کار خود را آغاز کرده و تا نهم دی ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه، با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی آغاز به کار کرد .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه ، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ که به منظور معرفی و آشنایی بیشتر مدیران اجرایی و صنایع بزرگ با توانمندی‌های این نهاد برپا شده، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: به تمامی افرادی که در این مراسم حضور دارند، خیر مقدم می‌گویم. همانطور مستحضر هستید، توسعه مهارتی، فرهنگی و علمی از اهداف کشور است .

وی با اشاره به اهداف دول غربی در پیش از انقلاب گفت: آنها تصمیم داشتند تا کشور ایران را در آن دوران عقب نگه‌دارند، در حالی که توجه به مسائل دانش‌بنیان اهمیت فراوانی دارد .

دکتر طیبی با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد پیشتاز در عرصه توسعه فرهنگی، فناوری، آموزش  و مهارت است، توضیح داد: در این زمینه پیشتاز هستیم، چنانچه که در دهه‌های پیشین مثل دهه ۷۰ نیز به این امر نایل شده‌ایم و توانسته‌ایم در دهه ۷۰ عملکرد خوبی در حوزه فرهنگی داشته باشیم، که ایسنا نتیجه آن بود. چنانچه در سال ۸۰ توانستیم سیستم رانش واگن‌های مترو را بسازیم. مَته‌های حفاری نفت هم نمونه‌ای دیگر از دستاوردهای جهاد دانشگاهی است .

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: رسیدن به این دستاوردها در شرکت‌های دولتی زمان‌بر است. مقام معظم رهبری و مجلس از اقدامات جهاد حمایت کرده‌اند تا دستاوردها حاصل شود. مجلس می‌تواند به موضوع تحول در کشور توجه کند .

به گزارش ایسنا، نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ که به منظور معرفی و آشنایی بیشتر مدیران اجرایی و صنایع بزرگ با توانمندی‌های این نهاد برپا شده است، از صبح امروز یکشنبه ۵ دی ماه آغاز به کار کرده و تا پنجشنبه ۹ دی ماه ادامه خواهد داشت .

این نمایشگاه، ظهر امروز با حضور دکتر محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی و جمعی از مسئولان به صورت رسمی افتتاح شد .

رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه‌های مختلف این نمایشگاه، با توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف آشنا شد .

رئیس مجلس شورای اسلامی وعده داد که در جریان تنظیم برنامه هفتم توسعه به موضوع سرمایه گذاری برای توسعه علم و تحول اقتصادی با کمک پیشرانان علمی توجه شود .

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جریان بازدید خود از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در محل بوستان گفت‌وگو گفت: وظیفه دارم از عزیزانمان در جهاد دانشگاهی تشکر کنم و به آنها خداقوت می گویم؛ در بازدید امروز یکی از ویژگی های مهم بحث علمی و فناورانه بودن حوزه های مختلفی بود که مشاهده کردیم. همیشه ما بحث از متخصصان داخلی می کنیم؛ این نمایشگاه نمادی است که می شود با اطمینان به نیروی داخلی اتکا کرد. حتی در مواردی که نیاز به فناوری خارجی داریم در انتقال تکنولوژی با برندهای مهم دنیا همکاری شده و از ظرفیتهای آنها استفاده شده است .

وی افزود: در برخی زمینه ها مانند پزشکی کارهای ماندگاری انجام شده هم در مرز علم حرکت می کنم و هم به صورت کاربردی از آن استفاده می کنیم؛ ما نمونه های بارز آن را در اینجا دیدیم. ما در کشور گاهی علم را برای علم و  توسعه علم مورد توجه قرار می دهیم؛ این خوب است اما ما در شرایطی هستیم که باید مسئله محور حرکت کنیم؛ این نمایشگاه نیز به صورت مسئله محور بود. حالا ما سیاستمدارن باید پیشرانان تحول اقتصادی را مشخص کنیم و اولویتها و  ظرفیتها را پای کار بیاوریم. نقطه ضعف ما سیاستمداران همین است که با هزاران زحمت تکنولوژی می آورند اما جایی که باید سرمایه گذاری شود اول مشکل است .

قالیباف ادامه داد: ما نقدینگی لجام گسیخته داریم، ولی برای بردن آن به فضای تولید و سرمایه گذاری چگونگی سرمایه گذاری بازتولید کنیم - خصوصا وقتی تحریم هستیم و سرمایه گذاری خارجی نداریم - باید از سرمایه داخلی استفاده کنیم این ضعف کار ماست .

رئیس مجلس ادامه داد: ما در سال گذشته  در مجلس سعی کردیم اقدامات لازم را انجام دهیم و حالا هم باید سیستم اداری و اجرایی و مکانیزم سرمایه گذاری را به بخش خصوصی سوق دهیم، اگر این کار را نکنیم از این ظرفیت عظیم در حوزه آموزش، فرهنگی، هنر، مهندسی و پزشکی و ... استفاده لازم را نمی کنیم .

وی در پایان خاظر نشان کرد: ما سعی می کنیم در بودجه ۱۴۰۱ قدمهای لازم را برداریم و در برنامه هفتم هم که در شش ماه سال آینده تنظیم می شود ضعفهای اعمال سیاستها را برطرف کنیم تا تحول اقتصادی را با کمک جوانان و پیشگامان علم رقم بزنیم .

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات