پارک علم و فناوری خراسان، دو تفاهم‌نامه همکاری مشترک در حوزه انرژی منعقد کرد


پارک علم و فناوری خراسان در حاشیه بازدید یک روزه معاون وزیر نفت، مدیرکل امور فناوری وزارت نفت و مدیرعامل شرکت گاز استان، دو تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد. تفاهم‌نامه همکاری مشترک ایجاد و توسعه فناوری‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بین پارک علم و فناوری خراسان و معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت منعقد شد. همچنین تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی و فناوری بین پارک علم و فناوری خراسان و شرکت گاز استان خراسان رضوی به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان؛ دکتر وحیدرضا زیدی فرد، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزات نفت، دکتر عرفان ریاحی، مدیرکل امور فناوری وزارت نفت و مهندس حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی در بازدیدی یک روزه از دستاوردهای گروه انرژی پارک علم و فناوری خراسان، دو تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری خراسان منعقد کردند.

تفاهم نامه همکاری مشترک درخصوص ایجاد و توسعه فناوری‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به منظور دستیابی به فناوری های حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و تجاری سازی آن ها برای رفع نیازهای این صنعت، ظهر امروز ۸ام دی ماه ۱۴۰۰ به امضای دکتر محیدرضا زیدی فرد، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت و دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رسید.

همچنن تفاهم نامه همکاری پژوهشی و فناوری در راستای اجرای سیاست استفاده از توانمندی شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان و با هدف همکاری مشترک در رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه شرکت گاز استان خراسان رضوی منعقد شد. این تفاهم نامه به امضای دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان از یک طرف و مهندس حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از طرف دیگر رسید.

دکتر وحیدرضا زیدی فرد، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزات نفت با اشاره به اینکه شرکت های گروه انرژی پارک علم و فناوری خراسان، شرکت هایی بسیار توانمند هستند، گفت: قطعا این شرکت ها می توانند صنعت نفت کشور را در زمینه های مختلف، یاری کنند.

وی درخصوص قرارداد منعقده درخصوص هوشمندسازی شبکه توزیع گاز مشهد که امروز بین شرکت گاز استان خراسان رضوی و پارک علم و فناوری استان منعقد شد، گفت: در سطوح بالاتر هم می توان این موارد را تعمیم داد و به هوشمندسازی صنعت نفت کمک کرد.

دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در حاشیه این بازدید به سرویس هایی که ارگان ها و پارک های مختلف کشور می توانند به شرکت های فناور و داشن بنیان ارائه کنند، اشاره کرد و اظهار کرد: اینکه شرکت از کدامیک از این سرویس ها استفاده کند، چیزی است که در درازمدت نمایان واد شد. اما باید توجه داشت که دیگر نباید اعتبارات دولتی در این زمینه مصرف کرد و درواقع سرویس ها باید با نظارت دولت و توسط بخش خصوصی به شرکت ها ارائه شود.

وی افزود: اینکه سرویس ها با نظارت دولت به شرکت ها ارائه شود، می تواند همگرایی و هم افزایی خوبی بین پارک های استانی، دانشگاهی و تخصصی به وجود آورد.

شایان ذکر است بازدید از شرکت های دانش بنیان برنا صنعت توس، طاهاقالب توس، آزمایشگاه هوشمندسازی و دیسپاچینگ، مجتمع آزمایشگاهی و پایلوت سرامیک، کاوش صنعت توس، پرتو صنعت توس، آهار شرق و پیمان خطوط شرق، از جمله شرکت های مورد بازدید در این برنامه بودند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات