رنگ سال ۲۰۲۲  نماد استقامت و امید

رنگ سال ۲۰۲۲ نماد استقامت و امید

رنگ سال ۲۰۲۲  نماد استقامت و امید

شرکت پنتون برای سال جدید میلادی رنگ سال ۲۰۲۲ را به جهان معرفی کرد.

البته قبلا از رنگ‌های مناسب فصل بهار برای سال آینده رونمایی شده بود، اما تا همین چند روز پیش هنوز کسی نمی‌دانست پنتون کدام رنگ را به‌عنوان رنگ اصلی انتخاب خواهد کرد. پنتون طی سال‌های اخیر تلاش کرده تا حد امکان با انتخاب رنگ مناسب از بار سنگین همه‌گیری کرونا کم کند. به همین دلیل سال گذشته رنگ خاکستری و زرد توسط این شرکت به‌عنوان رنگ سال انتخاب شد تا کمی روح و نشاط را به جهان بازگرداند و به مردم وحشت‌زده از کرونا امید به زندگی بدهد.

ترکیبی از استقامت و امید به زندگی

با این وجود، رنگ بنفش امسال بعد از مدت‌ها به شیوه‌ای خاص انتخاب شده تا خلاقیت را در افراد پرورش بدهد و در عین حال، یادآور حال خوب و احساس آرامش باشد. مدیر اجرایی شرکت پنتون در این زمینه گفت: «دنیا در حال تغییر است و ما هم به رنگ‌های تازه‌ای نیاز داریم تا حس آرامش و اعتماد را در افراد زنده کند . »

این رنگ خاص از طیف بنفش که با نام ( Very periy ) معرفی‌شده، هم شاد و پویاست و هم خلاقانه و جذاب. همه‌ این‌ها در کنار هم باعث شده تا رنگ سال جدید در زمره جذاب‌ترین انتخاب‌های شرکت پنتون باشد. بعد از ۲۲ سال، این اولین‌بار است که پنتون اقدام به ساخت یک رنگ جدید برای عرضه به بازار کرده که واقعا یک رنگ جدید و خاص در دنیای مد و دکوراسیون به‌حساب می‌آید! هرچند احتمالا شبیه آن را تا به‌ حال زیاد دیده‌اید. اما چرا این ترکیب آن‌قدر خاص بوده که شرکت پنتون به خاطرش دست به ابداع زده است؟ با توجه به آنچه در وب‌سایت شرکت پنتون آمده؛ این مرجع، رنگ سال ۲۰۲۲ را در قالب یک تغییر و مرحله‌ای برای گذار از دوران کرونا و پا گذاشتن به جریان زندگی عادی در نظر گرفته است؛ دوره‌ای که قرنطینه‌ها و ایزوله بودن تمام می‌شود. حالا هم که مردم هم عادات تازه‌ای پیدا کرده‌اند و استانداردهای جهانی تغییر یافته، شرکت بین‌المللی متخصص در حوزه‌ رنگ هم باید دست به اقدام تازه‌ای بزند . این رنگ با ترکیب خاص خود، دنیای دیجیتال و جهان واقعی را با هم تلفیق کرده و از این نظر به آنچه ما طی این سال‌ها تجربه‌ کرده‌ایم، شباهت زیادی دارد. از طرف دیگر استفاده از این رنگ در قالب دنیای دیجیتال هم بسیار کارآمد است و همین باعث محبوبیت بیشتر آن خواهد شد. بنابراین «PANTONE ۱۷-۳۹۳۸ Very Peri» نه ‌تنها همه‌ ویژگی‌ها را دارد، بلکه حس زندگی مدرن را هم در ما به‌وجود می‌آورد و بین جهان واقعی و دنیای دیجیتال پل می‌زند . این رنگ یک ابداع جدید به‌شمار می‌آید و در عین این‌که به رنگ آبی نزدیکی زیادی دارد و طرفداران این رنگ را به وجد می‌آورد، اما در ترکیبات خود کمی رنگ قرمز هم دارد. شاید به ‌همین دلیل باشد که در کنار احساس آرامش به شما حس حرکت را هم القا می‌کند و حس خلاقیت را برمی‌انگیزد. لوری پرسمن، معاون رنگ در موسسه‌ پنتون در این خصوص گفت: «ساخت یک رنگ جدید بعد از مدت‌ها برای اولین ‌بار در این شرکت اتفاق افتاده و این هم خودش نمادی از تغییراتی است که در سال‌ آتی پیش روی ما قرار می‌گیرد . »

رنگ سال ۲۰۲۲ همان‌قدر که جذاب و نو به‌شمار می‌آید، برای ست کردن هم حساسیت‌زاست. پنتون برای آسان کردن کار، یک پالت رنگی متعادل‌کننده برای این رنگ جدید ارائه کرده تا تعادل رنگ‌های گرم و سرد در تیپ یا خانه‌ شما حفظ شود. علاوه بر این، استفاده از این رنگ‌های مکمل کمک می‌کند تا این رنگ، چشمگیرتر از همیشه به نظر برسد . رنگ‌هایی که به‌عنوان مکمل برای بنفش خاص امسال در نظر گرفته‌ شده‌اند، اغلب گرم و چشم‌نواز هستند و افراد را وسوسه می‌کنند تا حتما آن‌ها را امتحان کنند. می‌توان ادعا کرد طراحان دکوراسیون داخلی با بی‌صبری می‌خواهند این رنگ را به طرح‌های جدیدشان اضافه کنند. رنگی سرشار از طراوت و بازیگوشی که خانه را علاوه بر مکانی برای کسب آرامش، جذاب و پرکشش نیز می‌کند. شرکت پنتون روی این مورد تاکید داشته که رنگ سال، برای انواع بافت‌ها و جنس‌های مختلف مناسب است و می‌توان این ترکیب را روی دیوار، انواع پارچه و مبلمان پیاده‌سازی کرد . یکی دیگر از نکاتی که شرکت پنتون درمورد رنگ بنفش ( Very Prei ) ذکر کرده این است که به دلیل قوی و جذاب بودن این رنگ، استفاده از آن برای یک عنصر از دکوراسیون هم می‌تواند به خانه‌‌ شما جلوه‌ تازه‌ای بدهد. به معنای دیگر، لازم نیست تمام نشانه‌ها و اجزای دکوراسیون منزل خود را برای تطبیق پیدا کردن با مد جدید عوض کنید؛ البته این تا حد زیادی به رنگ و تم دکور فعلی منزل شما هم بستگی دارد، اما در کل رنگ آن‌قدر چشمگیر است که یک عنصر کوچک، یک تغییر بزرگ ایجاد می‌کند !

فرایند انتخاب

هرساله بیش از ۱۰ میلیون طراح و گرافیست در سراسر جهان به انتظار انتخاب رنگ سال از طرف شرکت پنتون می‌نشینند؛ شرکتی که فعالیت خود را از سال ۱۹۶۳ آغاز کرده و به شکل حرفه‌ای در زمینه‌ انتخاب و تولید رنگ فعالیت می‌کند. آن‌ها تلاش می‌کنند تمام زوایای زندگی افراد جامعه و حتی صنایع مختلف را به‌خوبی پوشش دهند. به همین دلیل، برای انواع پارچه، لوازم‌آرایشی، دکوراسیون و غیره در ماه دسامبر هر سال رنگ مناسبی را برای سال آینده انتخاب می‌کنند. استانداردهای این شرکت، هر دو بخش دیجیتال و فضای واقعی را شامل می‌شود تا کار طراحان آسان‌تر و دقیق‌تر انجام بگیرد؛ ضمن اینکه شرایط روانی حاکم بر جهان را هم در نظر دارد و با توجه به جمیع شرایط بهترین انتخاب ممکن را رقم می‌زند.

منبع: homesandgardens

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات