در پلت‌فرم تولید آنلاین فیلم‌وانیمیشن، راه ارتباطی میان کارفرما و فری‌لنسرهای حوزه سینما، برقرار کرده‌ایم


حسن مهدوی‌پور، رئیس هیات مدیره شرکت گسترش حرفه‌ای های رسانه فیروزه در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان گفت: شرکت برای اخذ مجوزهای لازم در زمینه تولیدات فیلم و انیمیشن راه‌اندازی شد. اما هدف اصلی مدیران این شرکت از سال ۹۳ راه‌اندازی یک پلتفرم برای تولید محصولات انیمیشن در امنیت کامل بود. طرح اولیه این پلتفرم در سال ۹۳ شکل گرفت، اما در سال ۹۷ و همزمان با تاسیس شرکت اجرایی شد. این پلتفرم با کمک اکوسیستم فناوری به یک محصول کاربردی تبدیل شد.

رئیس هیات مدیره شرکت گسترش حرفه‌ای های رسانه فیروزه ادامه داد: محصولات تولیدی معمولا با سفارش خارجی و یا با هدف اکران در عرصه بین‌الملل تولید می شوند. یکی از محصولات شرکت که بخش عمده ای از آن توسط همین پلتفرم تولید شد، انیمیشن کوتاه «من آلیس نیستم، اما اینجا سرزمین عجایب است» بود. این انیمیشن جزو پراستقبال ترین انیمیشن‌های استان به شمار رفته و در جشنواره عمار، جایزه بهترین انیمیشن را کسب کرده است. در سطح بین‌الملل تا به امروز، جوایز کهنه سربازان استرالیا، جشنواره عشق آمریکا و جایزه فیلم‌های وحشت سیاتل را به خود اختصاص داده است.

مهدوی‌پور تشریح کرد: در حوزه تولیدات بین‌الملل نیز تولید تیزر انیمیشن با کیفیت بسیار بالا سه بعدی داشتیم. اخیرا یک پروژه سریال را برعهده گرفتیم که قسمت پایلوت آن تحویل داده شده است. درحال حاضر برای تولید قسمت‌های دیگر آن درحال مذاکره هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پلت‌فرم ما تولید آنلاین فیلم و انیمیشن است. در این پلت‌فرم، فضای ارتباطی میان کارفرمایان فیلم و انیمیشن و فری‌لنسرها ایجاد کردیم. در این سایت علاوه بر برقراری ارتباط آسان با نیروهای حوزه مربوطه، می‌توان روند انجام پروژه را نیز توسط چارت‌های موجود، جداول تولید و ویدیوهای بارگزاری شده رصد کرد. سریالی که درحال حاضر مشغول به تولید آن هستیم مهم‌ترین دستاورد این بخش است.

رئیس هیات مدیره شرکت گسترش حرفه‌ای‌های رسانه فیروزه بیان کرد: طی یک سال و نیم گذشته حدود ۲۲۰ میلیون تومان درآمد به واسطه این سایت کسب کردیم. در یک ماه گذشته و همزمان با سفارش سریال، حدود ۱۵۰ میلیون درآمد داشتیم. طبق هدف‌گذاری‌های موجود، در ماه جاری این درآمد را افزایش خواهیم داد.

مهدوی‌پور اظهار کرد: در کنار پلتفرم تولید آنلاین، یک پلت‌فرم تحت عنوان برگزاری جشنواره‌های تخصصی را راه‌اندازی کرده‌ایم. پلت‌فرم برگزاری جشنواره‌های تخصصی تا به امروز در ایران اجرا نشده است. در پلت‌فرم مدیریت جشنواره، یک دبیرخانه مجازی دارد که به ارگان‌ها و مجموعه‌های دیگر امکان برگزاری جشنواره‌ را می‌دهد.

وی گفت: در زمینه تولید انیمیشن سه بعدی تمامی نرم‌افزارهای لازم را شناسایی و به کار برده‌ایم. همچنین در زمینه لایو انیمیشن درحال فعالیت هستیم. احتمالا در چندماه آینده لایو انیمیشن نیز به یکی از خدمات قابل ارائه در این پلت‌فرم افزوده خواهد شد.

رئیس هیات مدیره شرکت گسترش حرفه‌ای های رسانه فیروزه افزود: در سال ۸۳ با جذب سرمایه‌گذار خارجی، یک استدیو در مشهد راه‌اندازی کردیم که می‌توان آن را اولین استدیو تخصصی مشهد نام‌گذاری کرد. در پروژه‌های اخیر بالغ بر ۳۰ نفر اشتغال‌زایی داشتیم. به واسطه برقراری ارتباط از طریق پلت‌فرم، جذب نیرو در پروژه سریال را به صورت کشوری در نظر خواهیم گرفت. ظرفیت اشتغال‌زایی که برای این پروژه در نظر گرفتیم حدود ۳۰۰ نفر است.

مهدوی‌پور بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های شرکت بر این اساس است که بیشتر به سمت بازار پروژه‌های بزرگ و سینمایی برویم. هدفگذاری عمده دیگر نیز ورود به بازار سینمای خارج از ایران و جذب سرمایه‌گذار خارجی برای تامین منابع است. بسیاری از فری‌لنسرهای حوزه انیمیشن ایران به دلیل دستمزد کم به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و یا با سایت‌های خارجی همکاری دارند. در راستای جذب نیروهای متخصص بیشتر، باید تلاش کنیم تا دستمزدهای خود را به معیار جهانی آن نزدیک کنیم.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات