محصول رونمایی‌شده «پلاک ولو جکتی» یا «شیرسماوری دوجداره» نام دارد


رئیس هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان صدراماهان پارسیان در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش در استان خراسان رضوی در خصوص معرفی محصول این شرکت، اظهار کرد: شرکت صدراماهان در زمینه ساخت شیرآلات صنعتی فعالیت کرده و سازنده تمامی گروه‌های شیرآلات صنعتی هستیم که در شش گروه از این شیرآلات، در رتبه دانش‌بنیان قرارداریم. وی افزود: محصول رونمایی شده «پلاک ولو جکتی» یا «شیرسماوری دوجداره» نام دارد. این شیرآلات برای خطوط گوگرد و قیر مذاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیر برای اولین بار و بدون داشتن نمونه داخلی در کشور تولید شده است.

وی افزود: محصول رونمایی شده «پلاک ولو جکتی» یا «شیرسماوری دوجداره» نام دارد. این شیرآلات برای خطوط گوگرد و قیر مذاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیر برای اولین بار و بدون داشتن نمونه داخلی در کشور تولید شده است. برای اینکه بتوانیم فرآورده موجود در خط لوله را به حالت مذاب درآوریم بایستی دانش فنی کافی برای ساخت یک محصول با کیفیت را کسب کرد. برای ساخت این نمونه از شیر، ما به دانش فنی مورد نیاز رسیدیم. هر شرکتی قادر به ساخت شیر صنعتی است، اما مسئله مهم، طول عمر محصول می‌باشد. شرکت‌های بسیار محدودی هستند که می‌توانند یک محصول با طول عمر بالای ۲۰ سال بسازند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، رضا ذوالقدری، رئیس هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان صدراماهان پارسیان اظهار کرد: تنها شرکتی هستیم که تمام محصولات تولید شده توسط ما از زمان نصب نیازمند قطعه یدکی نشده است. از نصب قدیمی‌ترین محصول ما ۱۲ سال می‌گذرد. این موضوع نشان از دانش‌فنی و کیفیت بالای محصولاتمان دارد. در سال گذشته حدود ۱۲ مورد از این شیرآلات را تجاری‌سازی کردیم. درحال حاضر درحال عقد قراردادی با پالایشگاه نهم پارس جنوبی هستیم. این پالایشگاه نیازمند ۵۰ مورد از این شیرآلات هستند. با پالایشگاه پاسارگارد که مشغول به تولید قیر هستند نیز درحال انجام مکاتباتی برای نصب محصول هستیم.

ذوالقدری خاطرنشان کرد: شیرآلات شرکت ما برای اولین بار در ایران در شش گروه ساخته شدند. درحالی که کمتر از تعداد انگشتان یک دست در جهان سازنده دارد. این شیرآلات با عنوان «Through condult gate valve double disk» هستند. ما چهارمین شرکت در جهان هستیم که این شیرآلات را می‌سازند. این شیر در آذرماه توسط معاون پتروشیمی رونمایی شد.

وی تشریح کرد: شیر دیگری با عنوانRising stem ball valve  طراحی کردیم. عملکرد این نوع از ولو جزو سخت‌ترین شیرآلات صنعت شیرسازی است. مکانیزم، عملکرد و طراحی این شیر بسیار پیچیده است. همچنین در زمینه انتخاب متریال بسیار خاص می‌باشد. این نوع ولو در ۱۰ سال گذشته ساخته شده و حتی پس از مدت هشت سال از نصب این شیرآلات نیازمند تعویض قطعه یدکی نشدند. حتی شرکت اوربیت آمریکا که بهترین سازنده این نوع ولو است، پس از دو سال نیازمند تعویض قطعه است.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان صدراماهان پارسیان تصریح کرد: تمامی محصولات ساخته شده شرکت صدراماهان از طریق دانش فنی کسب شده از راه محاسبه بوده و از طریق مهندسی معکوس نیست.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات