دکتر انوشیروان فرشیدیان‌فر یک الگو برای کشور است


صبح امروز ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰، دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در نشست خبری که به منظور تجلیل از دکتر انوشیروان فرشیدیان فر، به عنوان فناور برگزیده کشوری برگزار شد، اظهار کرد: در فرهنگ نوآوری، ما به تولید نگاه نمی‌کنیم، بلکه به طراحی نگاه می‌کنیم. وی دکتر انوشیروان فرشیدیان‌فر را افتخاری برای استان و کشور خواند که توانسته است در قالب فرهنگ نوآوری، طراحی کند. وی افزود: دکتر فرشیدیان‌فر، یک الگو برای کشور است و این الگوسازی‌ها باید ادامه پیدا کند تا فرهنگ نوآوری در جامعه رواج یافته و چراغ امیدی برای جوانان این مرز و بوم باشد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در جمع خبرنگاران گفت: شرکت دانش‌بنیان طاها قالب توس با مدیرعاملی دکتر انوشیروان فرشیدان‌فر و حضور ۱۸ عضو هیات علمی فعالیت می کند. این شرکت مجموعه R ;D بسیار قوی دارد که الگویی برای سایر شرکت‌های پارک است.

قنبری افزود: مدیرعامل چندین شرکت مستقر در پارک، از شاگردان دکتر فرشیدیان‌فر هستند. تفاوت اصلی پارک‌های علم و فناوری با سایر نهادها، همین تشکیل یک اکوسیستم و یک خانواده، در پارک است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره بیان کرده است که «هزینه پژوهش را بخش خصوصی باید پرداخت کند»، این جمله دقیقا رویه‌ای است که شرکت طاها قالب توس پیش گرفته و در هیچ یک از افتخارات کسب شده این مجموعه، دولت سرمایه‌گذاری نکرده است. دکتر فرشیدیان‌فر در دل صنعت فعالیت می کند و از بالاترین سطوح علمی در این حوزه استفاده می کند. وی حتی ادامه تحصیل فرزند خود را در راستای حل مسائل و مشکلات کشور قرار داده است.

در فرهنگ نوآوری، مشکلات مانع نیستند، بلکه بازار کار ایجاد می‌کنند

قنبری تصریح کرد: هدف پارک، ارتقای ثروت به وسیله پیشرفت فرهنگ نوآوری است. در فرهنگ نوآوری، کارآفرینان از مشکلات بسیار، نمی گویند، بلکه می‌گویند "مشکلات برای ما بازار درست می‌کنند و تخصص ما حل کردن مشکل است". قنبری با بیان این مهم که "در فرهنگ نوآوری ما به تولید نگاه نمی‌کنیم، بلکه به طراحی نگاه می‌کنیم"، دکتر انوشیروان فرشیدیان‌فر را افتخاری برای استان و کشور خواند که توانسته است در قالب فرهنگ نوآوری، طراحی کند. و چنین افرادی را می توان صاحبان صنعت نامید.

وی تشریح کرد: وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ۵% اقتصاد کشور باید اقتصاد دانش بنیانی باشد، گفت: تاکنون تنها ۱% از اقتصاد کشور بر پایه اقتصاد دانش بنیان است و تا رسیدن به ۵% از اقتصاد، راه سختی در پیش رو داریم که تلاش همگانی را طلب می کند.

قنبری در ادامه به جشنواره تجلیل از فناوران و پژوهشگران برگزیده کشوری که هر ساله در اختامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در تهران برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: استان خراسان رضوی تنها استانی است که برای سه سال متوالی، موفق به کسب عنوان فناور برگزیده کشوری از میان کارآفرینان این استان می شود. و امسال هم دکتر انوشیروان فرشیدیان فر، مدیرعامل شرکت دانش بنیان طاها قالب توس و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد توانسته است این افتخار را برای استان به ارمغان آورد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان در پایان گفت: دکتر فرشیدیان فر یک الگو برای کشور است و این الگوسازی‌ها باید ادامه پیدا کند تا فرهنگ نوآوری در جامعه رواج یافته و چراغ امیدی برای جوانان این مرز و بوم باشد. این فناوران برتر، علم تولید شده را به ثروت بیشتر تبدیل می‌کنند و این زنجیره باعث می‌شود که کشوری باشیم که با افتخار ادعا کرد که در زمینه علمی، روی پای خود ایستاده‌ایم.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات