کانون خلاقیت و شکوفایی استان قم آغاز به کار کرد

کانون خلاقیت و شکوفایی استان قم آغاز به کار کرد

کانون خلاقیت و شکوفایی استان قم آغاز به کار کرد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری، با آغاز اجرای طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری در استان قم کانون خلاقیت و شکوفایی در شهرستان کهک راه اندازی شد.
در این مراسم که در دانشگاه پیام نور شهرستان کهک برگزارشد، حجت الاسلام و المسلمین صبوری، امام جمعه کهک، آقای بقایی فرماندار کهک، دکترعلی حسینی، رئیس دانشگاه پیام نور استان قم و حجت الاسلام دکتر اکبر زاده، رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان کهک و جمع دیگری از مدیراستان قم و شهرستان کهک حضور داشتند.
امام جمعه شهرستان کهک با ابراز خرسندی از راه اندازی کانون خلاقیت و نوآوری در شهرستان کهک گفت: ارتقا کسب و کارهای دانش محور باید براساس مزیت های منطقه کهک و در زمینه کشاورزی و دامداری باشد.
حجت الاسلام صبوری با اشاره به ظرفیت های نخبگی دانش آموزی و دانشجویی شهرستان کهک گفت: خوشبختانه با وجود فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی شهرستان کهک جهت دهی علمی خوبی پیدا کرده است.
در بخش دیگری از این مراسم، معاون فناوری پارک علم و فناوری به تشریح طرح توسعه متواوزن نوآوری و فناوری در استان قم پرداخت و گفت: این طرح از ۲ سال پیش طراحی و کارشناسی و طی تفاهم نامه ای با حضور فرمانداری قم، بنیاد نخبگان قم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش استان و پارک علم و فناوری به مرحله اجرایی رسیده و اولین پایلوت آن در قالب کانون خلاقیت و شکوفایی در شهرستان کهک کلید خورده است.
حمید رضا شوشتری پور با تاکید براینکه اجرای طرح توسعه متوازن نوآوری و شکوفایی می تواند نمونه یک کار گروهی خوب باشد گفت: در این کانون ها بنا داریم با مشاوره، آموزش و هدایت نخبگان دانش آموزی، دانشگاهی و سایر افراد صاحب استعداد بستر توسعه متوازن و عادلانه مزیت های فناوری را از مرکزیت استان به سمت سایرمناطق کم برخوردار سوق دهیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز با ابراز خرسندی از توسعه جغرافیای نخبگی در سطح کشور و استان قم گفت: زمانی بود طی هشت سال جنگ تحمیلی مرزهای نبرد با دشمن جغرافیایی و مشخص بود اما امروز درگیر مرزهای نامتقارن جنگی هستیم و عرصه نبرد در حوزه علم و فناوری است و هرکس این سلاح را نداشته باشد شکست خورده است.
سید حسین اخوان علوی با اشاره به پیشرفت های محسوس علمی کشور طی سال های اخیر گفت: ایران در حال حاضر به رتبه ۱۶ علمی جهان رسیده و جز ۴ کشور برتر در نرخ رشد علمی محسوب می شود.
وی با تاکید براینکه باید در تربیت و پرورش افسران علم و فناوری بیش از پیش کوشا باشیم گفت: در حال حاضر زیست بوم فناوری قابل قبولی در قم شکل گرفته ۷ مرکز رشد، ۵ شتاب دهنده، ۲۰۰ واحد تولیدی دارایR@D و ۸۰۰ نخبه استانی فعالیت می کنند.
در این مراسم، آقای بقایی، فرماندار کهک و حجت الاسلام دکتر اکبرزاده، رئیس دانشگاه پیام نور واحد شهرستان کهک نیز در راستای حمایت از توسعه علم و فناوری در این شهر به ایراد سخنرانی پرداختند و حاشیه این مراسم نمایشگاهی از دستاوردهای شهرستان کهک با مدیریت آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.
شایان ذکر است نخستین کانون خلاقیت و شکوفایی، در راستای اجرای طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری در استان قم در شهرستان کهک در دانشگاه پیام نور شهرستان کهک راه اندازی شده و این نوع کانون ها با هدف مشاوره، راهنمایی، حمایت و هدایت صاحبان ایده در سایر مناطق کم برخوردار استان نیز به مرور زمان ایجاد خواهد شد.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

      نظرات