مدیریت خدمات، راهی به سوی ارزش آفرینی برای مشتریان
الهام حاجی سامی، کارشناس پیادهسازی و استقرار گروه فناوری پرند / ارزش آفرینی برای مشتریان، مهمترین کمکِ مدیریت خدمات به ماست. بدین معنا که با ارائه ارزش برای مشتریان، میتوانیم ماندگاری خود در بازار را بیمه کنیم. به همین منظور، از دیدگاه ITIL و با توجه به مشخصههای مدیریت خدمت همچون مشتری، رقابت و تفاوت در استراتژی، سه نوع ارائهدهنده خدمت را با هم بررسی میکنیم. . نوع I: ارائهدهنده خدمت داخلی ارائهدهنده خدمت داخلی، واحدی درون سازمانی مانند واحدهای مالی، منابع انسانی و IT است که مشتریان آن، همکاران واحدهای دیگرِ سازمان هستند. به بیانی دیگر ارائهدهندگان خدمت داخلی با مشتریان خود ادغام شده و همراستای کسبوکار فعالیت میکنند. . نوع II: ارائهدهنده خدمت مشترک ارائهدهنده خدمت مشترک زمانی کارآمد است که به دنبال رقابت تجاری نباشیم. این گروه از ارائهدهندگان خدمت، به صورت مشترک به واحدهای داخل سازمان و مشتریان خارجی خدمات ارائه میکنند. مزیت این رویکرد، افزایش ...
متن کامل خبر در سایت راه پرداخت
نظرات