مدیریت خدمات، راهی به سوی ارزش آفرینی برای مشتریان

الهام حاجی سامی، کارشناس پیاده‌سازی و استقرار گروه فناوری پرند / ارزش آفرینی برای مشتریان، مهم­ترین کمکِ مدیریت خدمات به ماست. بدین معنا که با ارائه ارزش برای مشتریان، می­‌توانیم ماندگاری خود در بازار را بیمه کنیم. به همین منظور، از دیدگاه ITIL و با توجه به مشخصه­‌های مدیریت خدمت همچون مشتری، رقابت و تفاوت در استراتژی، سه نوع ارائه­‌دهنده­ خدمت را با هم بررسی می­‌کنیم. . نوع I: ارائه‌دهنده خدمت داخلی ارائه‌­دهنده خدمت داخلی، واحدی درون سازمانی مانند واحدهای مالی، منابع انسانی و IT است که مشتریان آن، همکاران واحدهای دیگرِ سازمان هستند. به بیانی دیگر ارائه‌دهندگان خدمت داخلی با مشتریان خود ادغام شده­ و هم­راستای کسب‌وکار فعالیت می­‌کنند. . نوع II: ارائه‌دهنده خدمت مشترک ارائه­‌دهنده خدمت مشترک زمانی کارآمد است که به دنبال رقابت تجاری نباشیم. این گروه از ارائه‌­دهندگان خدمت، به صورت مشترک به واحدهای داخل سازمان و مشتریان خارجی خدمات ارائه می­‌کنند. مزیت این رویکرد، افزایش ...

متن کامل خبر در سایت راه پرداخت

    منبع خبر

    راه پرداخت

    راه پرداخت

    رسانه فینتک ایران

      نظرات