تصویب بیش از ۱۱۳ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای واحدهای فناور طی ۹ ماهه نخست امسال

تصویب بیش از ۱۱۳ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای واحدهای فناور طی ۹ ماهه نخست امسال

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری با اشاره به افزایش بیش از ۶ برابری تسهیلات حمایتی پرداختی به واحدهای فناور طی ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد: این تسهیلات از محل پارک و بخش قابل توجهی از آن با حمایت بخش خصوصی به ویژه صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان برای هسته‌ها و واحدهای فناور به تصویب رسیده است.

وی، تنوع‌بخشی در تامین مالی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را یکی از برنامه‌های پارک‌های علم و فناوری گلستان در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف ما ارائه تسهیلات و خدمات مالی در اشکال مختلف به واحدهای فناور می‌باشد که طی ۹ ماهه نخست امسال به رقم قابل توجه ۱۱۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال حمایت مالی از واحدهای فناور و دانش‌بنیان رسیدیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال‌جاری بتوانیم تا مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبارات حمایتی تصویب و در اختیار واحدهای فناور و استارتاپ‌ها قرار دهیم.

دکتر غفاری در ادامه از عضویت ۱۴۳ هسته و واحد فناور در مجموعه پارک علم و فناوری گلستان خبر داد و گفت: در ۹ ماهه نخست امسال تعداد ۲۶ هسته و واحد فناور در مرکز رشد گرگان، ۸ هسته و واحد فناور در مرکز رشد شرق استان و ۶ شرکت در امور موسسات پارک علم و فناوری گلستان جذب و پذیرش شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ۱۴۳ شرکت عضو پارک، تعداد ۱۶ هسته و واحد فناور نیز در مراکز نوآوری فنی و حرفه‌ای شهرستان گرگان و ترکمن مستقر هستند که سهم هر مرکز از این تعداد، ۸ شرکت می‌باشد.

دکتر غفاری در پایان با اشاره به نقش و اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اکوسیستم فناوری و نوآوری استان، بیان داشت: در حال حاضر تعداد ۴۶ شرکت دانش‌بنیان در استان گلستان فعالیت دارند که از این تعداد، ۲۴ شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری گلستان هستند که در زمینه‌های کشاورزی و ماشین‌آلات کشاورزی، پزشکی، تجهیزات پزشکی و داروسازی، آی‌ تی، شیمی، الکترونیک، مکانیک و صنایع غذایی فعالیت می‌کنند .

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات