نشست مدیر تعاون روستایی استان بوشهر با رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس برگزار شد

نشست مدیر تعاون روستایی استان بوشهر با رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس برگزار شد



نشست مدیر تعاون روستایی استان بوشهر با رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس

حضور مدیر تعاون روستایی استان بوشهر در پارک علم و فناوری خلیج فارس و نشست با رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس و معاون فناوری‌ و نوآوری، در این نشست راه های توسعه همکاری پارک علم و فناوری خلیج فارس با تعاون روستایی استان بوشهر پیرامون هوشمندسازی زنجیره‌های تامین و توزیع محصولات کشاورزی، افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و استفاده از ایده ها و استارتاپ ها بررسی شد.

در این دیدار دکتر حبیبی رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با اشاره به اینکه هدف اصلی از ایجاد پارک علم و فناوری استفاده از علم و دانش روز دنیا در حوزه خدمت پیشگام به جامعه بشری است بیان داشت؛ به منظور نیل به رفاه حداکثری با بهره‌وری بیشتر در جهت رفع نیازهای جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت‌ها و موسساتی که متکی بر دانش فعالیت می‌نمایند را اساس کار پارک‌های علم و فناوری دانست.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس افزود: پارک علم و فناوری خلیج فارس آماده هرگونه همکاری و حمایت از ایده های فناورانه در سطح روستاها با سازمان تعاون روستایی استان است. و مجموعه پارک علم و فناوری استان جهت همکاری هر چه بیشتر با تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش آن را در زمینه معرفی شرکت‌های استارتاپی استان در فرآیند توزیع هوشمند اعلام کرد.

در ادامه سیدمحسن معروف مدیر تعاون روستایی استان با اشاره به اهمیت و نقش تعاون روستایی و ظرفیت و پتانسیل تشکل‌های تحت پوشش تعاون روستایی در بخش کشاورزی و راهبردهای جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مبنی بر توسعه بهره‌گیری از خدمات و فعالیت‌های نوآورانه و به کارگیری شرکت‌های استارتاپی افزود: جمعیت ۹۰ هزار نفری جامعه روستایی در استان که از اعضای تشکل‌های تعاون روستایی استان و جزء یکی از ظرفیت های مهم و استراتژیک محسوب می‌شود. سپس در ادامه گفت: در راستای سیاست‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر پایه مفاد قانون انتزاع و قانون بهره‌وری بخش کشاورزی و تاکید مقام عالی سازمان مبنی بر اجرای مصوبات قرارگاه امنیت غذایی در جهت حفظ و کرامت مردم و مصرف‌کنندگان با نظم‌دهی به توزیع کالاهای اساسی و توزیع عادلانه محصولات و نهاده‌های تنظیم بازاری؛ با استفاده و پشتیبانی از ایده‌های نوآورانه و قابل اجرای شرکت‌های دانش بنیان می‌توان بهره‌مند گردید که این امر درنهایت موجب رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی استان خواهدشد.

معروف تصریح کرد: اتصال حلقه مراکز رشد پارک علم و فناوری و معرفی استارت‌آپ‌ها در حوزه کشاورزی با شبکه تعاون روستایی استان، می‌تواند راه را برای ورود به شبکه هوشمند تجار‌ی‌سازی کشاورزی مهیا ساخت.

بهرامی معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خلیج فارس اظهار داشت: بیش از ۱۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری خلیج فارس مستقر هستند که بخشی از این شرکت ها در حوزه کشاورزی و روستایی فعالیت دارند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری خلیج فارس با بیان اینکه بخشی از محصولات این واحد ها به خارج از کشور صادرات می شود افزود: اخیرا در سطح برخی استان های کشور با یک نوآوری بخشی از مشکلات توزیع محصولات تنظیم بازار حل شده است که پارک علم و فناوری خلیج فارس با استفاده از ظرفیت استارتاپ های مستقر در پارک آمادگی دارد در استان بوشهر جهت توزیع عادلانه محصولات  تنظیم بازار اقدام نماید.

در پایان این جلسه پس از تبادل نظر و ارائه راهکارهای همکاری دو جانبه توسط حاضرین در جلسه مقرر گردید؛ این جلسه مبنای معرفی و شروع فعالیت فی‌مابین مدیریت تعاون روستایی و پارک علم و فناوری استان قرار گیرد. و طی هفته‌های ‌آتی تفاهمنامه همکاری در اولویت به امضا و توافق برسد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات