شرکت‌های مستعد دانش‌بنیان شناسایی و حمایت می‌شود// تقویت تحقیق و توسعه در این حوزه

شرکت‌های مستعد دانش‌بنیان شناسایی و حمایت می‌شود// تقویت تحقیق و توسعه در این حوزه

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این جلسه نخستین نشست در دولت سیزدهم بود و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به‌عنوان رئیس کارگروه و نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صندوق نوآوری و شکوفایی، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران و دو عضو حقیقی در آن حضور داشتند.

برگزاری این جلسه به تصویب دو مصوبه مرتبط با توسعه معیارهای ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳ و ارتقاء برنامه اعتبار مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان منجر شد.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳

رضا اسدی‌فرد دبیر کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در رابطه با مهم‌ترین مصوبات این جلسه، ‌گفت: در سال ۹۹ با هدف استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و موسسات توانمند در مناطق محروم، پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری، شرکت‌های نقش‌آفرین در حل مسائل راهبردی و اساسی کشور و همچنین توجه ویژه به شرکت‌های فعال در حوزه صنایع فرهنگی، خلاق، علوم انسانی و اجتماعی، نوع جدیدی از شرکت‌های دانش‌بنیان با عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳ ایجاد شد.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه یک سال گذشته در اجرای آیین‌نامه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳ و همچنین پس از بررسی تقاضاهای رسیده به مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، نسخه جدیدی از آیین‌نامه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های نوع ۳ تهیه و به تصویب کارگروه رسید.

اسدی‌فرد ادامه داد: براساس تعریف جدید مصوبه، شرکت‌هایی که در مسیر تکمیل دانش فنی هستند، شرکت‌هایی که در زمینه تعمیر اساسی محصولات دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند، شرکت‌های فعال در زمینه مهندسی، تدارکات و ساخت و شرکت‌های با درآمد عملیاتی بالا که نسبت فروش دانش‌بنیانی آن‌ها پایین باشد، به عنوان شرکت مستعد دانش‌بنیان شناخته می‌شوند و در دسته شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳ پذیرفته خواهند شد؛ البته هرکدام از این دسته‌ها، زیر شاخص‌های ویژه‌ای برای پذیرش دارند که جزئیات آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سرپرست مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در رابطه با دیگر مصوبه کارگروه، گفت: یکی از برنامه‌های جدید برای تقویت تحقیق و توسعه در شرکت‌های دانش‌بنیان، اجرای برنامه اعتبار مالیاتی است که در این جلسه در رابطه با پروژه‌های قابل پذیرش در این برنامه اعتبار مالیاتی بازنگری صورت گرفت.

وی همچنین بیان کرد: تمامی این مصوبات و سایر آیین‌نامه‌های مربوط به ارزیابی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سایت www.daneshbonyan.ir در دسترس افراد و شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات