سیزدهمین نمایشگاه صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در عسلویه افتتاح ش

سیزدهمین نمایشگاه صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در عسلویه افتتاح ش



آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور استاندار بوشهر، فرماندار عسلویه، رئیس و‌ معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خلیج فارس، امام جمعه عسلویه و‌ جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

حسن حبیبی، رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر ضمن قدردانی از از شرکت های فناور و دانش بنیانی که در نمایشگاه حضور پیدا کردند، اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از ۱۶۰ شرکت دانش بنیان، سازنده و تامین کنندگان صنعت نفت و گاز حضور دارند.

حبیبی افزود: وقتی می‌بینیم به نقطه‌ای رسیدیم که به جوانان خودمان و شرکت های دانش بنیان اعتماد می‌کنیم و حضور پرقدرت این شرکت ها را در مناطق صنعتی شاهد هستیم که سال‌های گذشته یک موقعی در همین منطقه پارس جنوبی یک شرکت خارجی یک پروژه‌ای یا قسمتی را در حال راه‌اندازی رها می‌کرد و می‌رفت، ما تعطیل می‌شدیم و واقعا اقتصاد مملکت ما به هم می‌ریخت اما الان خدا را شکر به نقطه ای رسیدیم که به جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان خودمان اعتماد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در تمام مشکلات صنعت را اگر به جوانان و شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کردیم، این‌ها می‌توانند آن را حل کنند، تصریح کرد: واقعا باید به جوانان بها داد و زمینه را فراهم کرد که این استعدادهای ما که زمانی تمام هم و غمّشان این بود که در کشور شرایط فراهم نیست که نمی توانیم خودمان را عرضه کنیم به خارج از کشور می‌رفتند اما الان این ظرفیت ایجاد شده است و در سال‌های اخیر حتی مهاجرت معکوس داشته‌ایم.

حبیبی ادامه داد: مهاجرت معکوس ما به همین شرکت‌های دانش ‌بنیانی بود که الان می‌توانند مشکل صنعت ما را حل کنند. بنابراین هرچقدر که ما بها بدهیم باید به قطع و یقین مطمئن باشیم که وضعیت اقتصادی مملکت ما و مشکلاتی که داریم حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما هفت هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم که این شرکت‌ها و واحدهای فناوری که در تک تک پارک های علم و فناوری و جای جای میهن در حال فعالیت هستند، کارهای بزرگی را انجام دادند،  اضافه کرد: هر جا که به آنها فضا دادیم؛ در صنعت هوافضا، صنعت نفت، پزشکی، نانو و زیست فناوری توانستند واقعا کشور را بی‌نیاز کنند، این نتیجه اعتماد به جوانان ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه دستاورد محصولات و خدماتی است که این جوان‌ها طی سال‌ها با حمایت مسئولان دلسوز کشور به نتیجه رسیده است، و برگزاری این نمایشگاه در سطح ملی یکی از این ماحصل کارهایی است که انجام شده است و جا دارد تشکر کنم از کسانی که زحمت کشیدند.

حبیبی اضافه کرد: هرجا به این جوان ها میدان بدهیم خروجی آن خروجی بزرگی خواهد بود حتی برگزاری چنین رویدادی را به مجموعه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر واگذار کردیم و پارک علم و فناوری خلیج فارس نیز حمایت کرد که خروجی آن، این شد که در مدت کوتاهی سه تا نمایشگاه بزرگ در سطح ملی و بین‌المللی برگزار کردند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر در پایان عنوان کرد: تشکر می‌کنم از همه کسانی که تشریف آوردند و تشکر ویژه می‌کنم از شرکت های دانش بنیانی که در این منطقه حضور پیدا کردند و انشاله نتایج کارشان رونق اقتصادی و چرخش چرخ اقتصادی مملکت خواهد بود.

حبیبی افزود: شرکت آتی ساز فناوری از واحد های مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس مجری برگزاری سیزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات