وبینار آموزشی با موضوع «کلیات مدیریت پروژه IT» برگزار شد

وبینار آموزشی با موضوع «کلیات مدیریت پروژه IT» برگزار شد

با همکاری شرکت پارسیان شبکه محتوای طبرستان مستقر در مرکز رشد، وبینار آموزشی با موضوع «کلیات مدیریت پروژه IT» برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز رشد، این دوره کوتاه‌مدت با مدرسی مهندس بابک محمدپور، موسس و مدیرگروه شرکت‌های پارسیان و مشاور و مدیر پروژه‌های IT، طراحی و اجرای شبکه، باهدف ارتقاء سطح علمی و فنی مدیران عامل هسته‌ها و واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد، دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه برگزار شد که شرکت‌کنندگان با کلیات و عناوین مدیریت پروژه IT آشنا شدند.

محمدپور در خصوص این وبینار ابراز داشت: مدیریت پروژه معمولاً فقط شامل محدوده پروژه نمی‌شود و خصوصاً در پروژه‌های بزرگ، شامل حوزه‌های خارج از پروژه و موارد جانبی است. معمولاً سال‌ها طول می‌کشد تا مدیران پروژه‌ها، مهارت‌های لازم را (با گذراندن دوره‌های آموزشی و تجربه کار در پست‌های مختلف) برای مدیریت پروژه‌ها به دست آورند.

در ادامه ایشان گفت: مدیریت پروژه مهم‌ترین پست در پروسه انجام یک پروژه است و عملکرد و تصمیمات درست و به هنگام مدیر پروژه، تاثیرات زیادی در موفقیت پروژه خواهد داشت. مسئولیت مدیر پروژه معمولاً بسیار گسترده بوده و دارابودن مهارت‌های مختلف، برای مدیر پروژه از ضروریات است.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از پروژه‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات تعریف می‌شوند، با مشکلات مختلفی از جمله غیرقابل‌پیش‌بینی بودن، مشخص نبودن کامل نیازها و پتانسیل بالای تغییرات روبه‌رو هستند. در نتیجه مدیریت پروژه فناوری اطلاعات نسبتاً مشکل‌تر بوده (در مقایسه با سایر پروژه‌ها) و بسیاری از این پروژه‌ها یا با شکست مواجه شده و یا اینکه در زمان و بودجه تعیین شده تکمیل نمی‌شوند.

لازم به ذکر است این وبینار آموزشی در تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به مدت ۲ ساعت به‌صورت مجازی برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

    منبع خبر

    مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

    مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

    مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان یک مرکز رشد در شهر ساری می باشد

      نظرات