وظیفه کارگزاران تبادل فناوری، بهم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری است


علی اصغر صادق پور، مدیرعامل شرکت بشرا پژوه شرق اظهار کرد: شرکت ما کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش تبادل فناوری و بهم‌رسانی عرضه و تقاضا فناوری است. همچنین سازوکار صندوق نوآوری و شکوفایی را در بخش ارائه خدمات دانش بنیان پارک علم و فناوری برعهده داریم.

مدیرعامل شرکت بشرا پژوه شرق افزود: وظیفه کارگزاران تبادل فناوری بهم‌رسانی عرضه و تقاضا فناوری است. به این معنی که صنایع، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که به فناوری نیاز دارند را شناسایی می‌کنند. از طرفی دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری را که توانایی رفع نیازهای موجود را دارند بررسی که و میان این دو مجموعه هم‌رسانی برقرار می‌کنند. در نمایشگاه صنعت ما با صنایع ارتباط گرفته و نیازهای موجود را شناسایی کردیم. از طرفی دیگر نیازهای موجود را از طریق بانک اطلاعات موجود در کشور به اطلاع شرکت‌هایی که ظرفیت رفع آن را دارند میرسانیم.

صادق پور ادامه داد: برنامه داریم که در سال آینده در کنار برگزاری هفته پژوهش یک سالن ویژه صنایع برگزار کنیم تا در آن نیازهای فناوری خود را اطلاع رسانی کنند. برگزاری یک نمایشگاه معکوس برای اینکه شرکت‌ها نیازمندی‌های خود را اطلاع رسانی کنند می‌تواند طرحی نو و موثر باشد. در این بخش صنایع می‌توانند نیازهای خود را در زمینه‌های بومی‌سازی شده اعلام کنند. برای انجام دادن هرچه درست‌تر این کار نیازمند همکاری دانشگاه‌ها، صنعت، پارک علم و فناوری و سایر مراکز ذی‌ربط هستیم.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات