آمادگی استانداری گلستان برای کمک به تامین مالی فعالیت‌های دانش‌بنیان// شرکت‌های بزرگ، مراکز نوآوری در استان ایجاد کنند

آمادگی استانداری گلستان برای کمک به تامین مالی فعالیت‌های دانش‌بنیان// شرکت‌های بزرگ، مراکز نوآوری در استان ایجاد کنند

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دهنوی در نشست صمیمی شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور پارک علم و فناوری گلستان با استاندار اظهار کرد: حوزه فناوری، شکوفایی صنایع خلاق و دانش‌بنیان‌ها بزرگترین و مهم‌ترین و در عین حال مظلوم‌ترین حوزه اقتصادی است.

معاون اقتصادی استانداری گلستان با بیان اینکه همکاری دانشگاه‌ها در موضوع زیرساخت، مهم است، گفت: دانشگاهای استان باید به نسبت سهمی که دانشگاه‌های بزرگ کشور در حوزه توسعه فناوری‌های نوین دارند، آنها نیز حداقل به سهم خود به عنوان یک نهاد علمی و دانشگاهی عمل کنند. ما آماده هستیم برای استفاده از فضاهای موردنیاز در دانشگاه‌ها و تجهیز این مجموعه‌ها کمک کنیم.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که به آن اعتقاد داریم این است که توسعه فضای نوآوری باید از فضای دولتی و حاکمیتی دور بماند. اساسا دولت توان توسعه بیش از این فضای نواوری را ندارد و باید به سمت بخش خصوصی حرکت کنیم. یکی از این راه ها و فرایندها استفاده از درآمد شرکت های بزرگ به ازای درآمدهای مالیاتی و تبدیل آن به بدهی‌های سنواتی یا شریک کردن خود مجموعه به ازای میزان سرمایه گذاری آنهاست.

دهنوی افزود: این یک راهبرد کلیدی برای توسعه اکوسیستم نواوری استان است که باید مورد توجه قرار بگیرد. باید از شرکتهای بزرگ بخواهیم مراکز نوآوری در استان ایجاد کنند و به ازای سود سالانه هر فردی، آن را صرف توسعه فناوری در آن بخش کنند ضمن اینکه قانون جهش تولید و ساختار نوآوری کشور این امکان را فراهم کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص سرمایه گذاری خطرپذیر در استان عقب هستیم، اظهار کرد: باید در این زمینه اقدامات جهشی خوبی انجام دهیم. یکی از اولین چالش‌های فناوری و نوآوری تامین منابع مالی برای تبدیل یک ایده به محصول است و برای این کار باید روش‌های تامین مالی متفاوتی را در پیش بگیریم.

وی گفت: با وجود اینکه اتفاقات و اقدامات خوبی در حوزه کشاورزی، صنایع غذایی و... انجام شده اما در روایت حوزه دانش‌بنیان، مشکل داریم. اگر شرکتی در زمینه تولید محتوا و برندینگ حوزه دانش‌بنیان‌ها، معرفی محصولات دانش بنیان و صنایع خلاق فعالیت کند آماده هستیم تا به همان اندازه که پارک، تسهیلات اختصاص می دهد به همان اندازه هم ما در معاونت اقتصادی برای آن تسهیلات در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: سهم محتوا در آینده و توسعه پلتفرم‌ها بسیار مهم است و پلتفرم‌های تعاملی قطعا آینده بهتری خواهند داشت. ضمن اینکه باید مردم را در تولید محصولاتمان شریک کنیم زیرا معتقدیم یکی از راه‌های تحقق رشد ۷.۷ درصدی در استان توسعه حوزه دانش بنیان است.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات