انعقاد تفاهم نامه راه اندازی مرکز نوآوری و خلاقیت بین پارک علم و فناوری خراسان جنوبی  و دانشگاه بزرگمهر قائنات

انعقاد تفاهم نامه راه اندازی مرکز نوآوری و خلاقیت بین پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و دانشگاه بزرگمهر قائنات

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، ظهر دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ تفاهم نامه ای فی مابین پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و دانشگاه بزرگمهر قائنات در راستای راه اندازی مرکز نواوری این دانشگاه منعقد شد.

در این نشست دکتر محمدعلی ناصری رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم اعتبارات کشوری بیشتری را برای تامین زیرساخت‌ها برای استان جذب کنیم، تصریح کرد: زیرساخت در دانشگاه‌ها موجود است و می‌توان از ظرفیت فضای ساختمان‌های داخل دانشگاه برای استقرار مرکز نوآوری و خلاقیت بهره گرفت که بدین ترتیب حمایت از نوآوران در مراکز رشد و در دانشگاه‌ها میسر خواهد بود.
وی بیان کرد: برای فرهنگ سازی و آشنایی هرچه بیشتر آحاد جامعه در شهرستان قائن و بالاخص دانشجویان با این مرکز در دانشگاه باید برنامه‌ها و تدابیری اندیشیده شود تا فرصت ‌ای بیشتری برای استفاده از این ظرفیت فراهم شود.
ناصری تصریح کرد: سیاست وزارت علوم به نوعی به سمت حمایت از گسترش در مراکز شهرستانی پیش رفته و گفته می‌شود که ما باید از تمام افراد خلاق که می‌توانند برای خود شغلی ایجاد کنند با تاکید مبتنی بر نوآوری حمایت کنیم؛ بنابراین به دنبال این هستیم که در استان خراسان جنوبی این مراکز را در داخل دانشگاه‌ها مستقر کنیم و در شهرستان‌‌هایی مانند قاین، زیرکوه، سرایان و بشرویه که ظرفیت لازم را برای فناور دارند، فعال باشیم.
وی ادامه دداد: پارک علم و فناوری با دانشگاه تفاهم نامه‌ای را امضاء می‌کند و آنان نیز ساختمانی را تعیین می‌کنند که مدیریت آن در اختیار خود دانشگاه‌ها است و حمایت از واحدهای فناور و تامین زیرساخت‌ها برعهده پارک خواهد بود که برآیند آن باعث گسترش فرهنگ استفاده از ایده‌ها می‌شود.
ناصری تصریح کرد: ما قرار نیست با این روش مشکل اشتغال را حل کنیم، اما مشکل بخشی که در حوزه‌های نوآورانه قرار می‌گیرد برطرف خواهد شد و ما با کمک دانشگاه‌ها از اعتبارات کشوری برای استان استفاده می‌کنیم تا به اهداف خود برسیم.

سید احسان شکیب رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات در مراسم انعقاد قرارداد با پارک علم و فناوری استان، اظهار کرد: ایجاد مرکز نوآوری دانشگاه بزرگمهر اقدام قابل توجهی است در حالیکه هنوز آحاد جامعه و مسئولین وجود مراکز رشد را آن گونه که باید باور نکرده‌اند، اما زمان نشان خواهد داد که مراکز رشد تا چه اندازه می‌توانند در پرورش ایده‌ها، ایجاد اشتغال و تمام مسائل علمی مهم و موثر باشند.
وی با تاکید بر ایجاد و احداث و آماه سازی فضاییی برای مراکز رشد در دانشگاه، ادامه داد: امسال اعتبارات ویژه‌ای نداشتیم اما تا سر حد توان برای تجهیز اقدام می‌کنیم و در دانشگاه بزرگمهر قاینات برای تسریع روند در بحث زیرساخت‌ها نیاز به حمایت مالی دارد.
وی بیان کرد: ساماندهی هسته‌های فناور در دانشگاه بزرگمهر و استقرار شرکت‌های پذیرش شده از تاکیدات است، و امید است که با حمایت های بیشتر معاونت علمی تعداد این هسته‌های فناور افزایش یابد.
محمد علی ناصری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: دولت گذشته سیاست بسیار سختگیرانه‌ای در ارتباط با مراکز رشد و تاسیس آنها داشت؛ اما با توجه به وسعت استان نیاز است مراکز رشد بیشتری فعال باشند و اکنون مرکز نوآوری و خلاقیت و ایجاد زمینه‌ای برای رشد و توسعه این‌ها بیشتر گسترش یافته است.
وی با تاکید بر همکاری با دانشگاه بیان کرد: لازم است از این ظرفیت استفاده شده و در هر شهری دو یا سه واحد فناور و مرکز رشد استقرار یابد تا بتواند حمایت لازمه را انجام دهد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

    پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

    پارک علم و فناوری خراسان جنوبی یک پارک علم و فناوری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات