هشدار به شرکت های بازاریابی شبکه ای


سرپرست دفتر خدمات عمومی وزارت صمت طی نامه ای خطاب به کلیه شرکت های بازاریابی شبکه‌‌ای اعلام کرد:
از آنجاییکه تعداد قابل توجه‌ای از بازاریابان در حال فروش کالاهای خریداری شده بر روی پلتفرم های درج آگهی، فروشگاه های اینترنتی، شبکه های اجتماعی با قیمت پایین تر از سبد فروش شرکت های بازاریابی شبکه ای هستند یا شرکت ها در حال صدور اطلاعیه در خصوص هزینه انبارداری مترتب بر کالاهای خریداری شده توسط بازاریابان هستند که تمایلی برای دریافت آن ندارند. این موارد حاکی از دو دسته نارسایی ها و سو اجرای قانون و مقررات به شرح ذیل است که در هر صورت شرکت ها حسب هشدار و توصیه های زیر مکلف به مرتفع نمودن آنها می‌باشند.

۱- شرکت اساسا برنامه مشخصی برای جذب مشتری نهایی ندارد و در عین حال محصولات از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار نیست. بازاریابان با تبعیت از بازاریابان معرف خود، تلاشی برای جذب مشتری نهایی ندارند و نوعا با توسل به رفتار های فریبنده و خلاف واقع ( با نشان دادن خودرو ها و ویلا های گران قیمت) به عنوان ابزاری برای نشان دادن موفقیت و کسب  درآمد خود صرفا بدنبال دعوت بازاریابان جدید ( شبکه سازی) می‌باشند و بر خلاف ادعای خود راجع به رشد شخصیت و موفقیت دیگران، در حال اهرم قراردادن کسب درآمد از راه خرید بازاریابان تازه وارد به عنوان سریع ترین راه کسب درآمد هستند. بازاریابان سطوح بالا با استفاده از عناوین و القاب بدنبال اعتبار بخشیدن به خود هستند و مبالغ گزافی از درآمد خود را جهت ایجاد حس وفاداری زیر مجموعه و حفظ شبکه خود هزینه می‌کنند.
کلیه آموزش ها راسا توسط بازاریابان مذکور تنظیم و ارائه می‌شود به نحوی که تمرکز اصلی فقط بر روی شبکه سازی است حتی نگرش و رفتار مدیران این دسته از شرکت ها تحت تاثیر این بازاریابان قرار داشته و عزم جدی برای اصلاح عملکرد ندارند.در نتیجه پس از مدتی کوتاه، اکثر بازاریابان جدید که موفق نمی‌شونددرآمدی کسب کنند با حجم زیادی از کالاهای خریداری شده مواجه شده که توانایی فروش آن ها را ندارند و برای جلوگیری از زیان بیشتر مجبور می شوند کالاهای خریداری شده را با قیمت پایین تر بفروش برسانند و در نهایت با  نارضایتی و سرخوردگی از شرکت خارج می شوند بدیهی است ادامه این روند ضمن تشدید بدبینی افکار عمومی و درآمد شرکت ها و بازاریابان مورد اشاره را با چالش مواجه می نماید.
اگر به صورت آنلاین نام شرکت و سازمان های فروش آن ها را جستجو کنید با پست ها و مقالات زیادی مواجه خواهید شد که شامل تجربیات و احساسات بد افرادی است که پس از مدتی به دلیل نرسیدن به درآمد های وعده داده شده از شرکت خارج شده اند.
- به جای کسب درآمد سهل الوصول، بدنبال درآمد پایدار و مشروع بوده و همزمان با دعوت بازاریابان جدید به دنبال توسعه مشتریان نهایی باشند.
- برنامه آموزشی مشتری یابی و مشتری مداری را در تمام سازمان های فروش خود اجرا کنید.
- رفتار های فریبنده و خلاف واقع جهت کسب درآمد از راه خرید بازاریابان تازه وارد را متوقف نمایید.
- تلاش کنند از مشتریان نهایی به عنوان بازاریاب دعوت نمایند. در این صورت حجم فروش شرکت و سازمان های فروش همزمان با بیشتر شدن تعداد بازاریابان و مشتریان بالاتر رفته و پایدار تر خواهد بود.
-بازپسگیری کالا برای جلوگیری از انبار شدن کالا ها نزد بازاریابان تازه وارد را به صورت جدی اجرا نمایند.

لینک اصل خبر در سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

    منبع خبر

    اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

    اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

    اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی یک انجمن در شهر تهران می باشد

    نظرات