ثبت نام در سامانه "ایران نو آفرین"

ثبت نام در سامانه "ایران نو آفرین"

سازمان فناوری اطلاعات ایران در نظر دارد در راستای اجرای ماده ۱۰ آیین نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا، برای واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد و شتابدهنده ها گواهینامه تبصره ماده ۱۰ صادر نماید که لازمه ثبت نام این گواهینامه، ثبت نام واحدهای فناور در سامانه ملی ایران نوآفرین https://irannoafarin.ir/ و دریافت کد از این سامانه می‌باشد. لذا از شما عزیزان خواهشمند است نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدامات لازم را به عمل آورید.

طبق ماده ۱۰ آیین نامه مذکور مراکز دارای کد نوآفرین و گواهی می توانند نسبت به دریافت کد کارگاهی از سازمان تامین اجتماعی و کد مودی از سازمان امور مالیاتی برای شرکت های مورد حمایت خود اقدام نمایند .
*
گواهینامه ها بدون کد نوآفرین فاقد اعتبار هستند و مراکز می بایست در اولین فرصت نسبت به ثبت نام در سامانه ایران نوآفرین و دریافت کد اقدام نمایند .
موضوع ماده ۱۰ آیین نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا :
ماده ۱۰- در صورتی که شرکت‌های مورد حمایت ساکن مراکز رشد، فضاهای کار اشتراکی و شتاب‌دهنده‌ها باشند، سازمان‌های امور مالیاتی کشور و تامین اجتماعی مکلفند نسبت به تخصیص شناسه (کد)های مودی و کارگاهی اقدام نمایند. صدور هرگونه مفاصا حساب شناسه (کد)های مزبور با رعایت قوانین و مقررات مربوط خواهد بود .
تبصره- فهرست مراکز رشد، فضاهای کار اشتراکی و شتاب‌دهنده‌ها توسط کارگروهی مرکب از وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و سازمان‌های امور مالیاتی کشور و تامین اجتماعی اعلام می‌شود .

سامانه ملی ایران نوآفرین سامانه‌ای جامع در حوزه نوآفرینی کشور است تا امکان رشد و شکوفایی در این حوزه را از طریق تسهیل دسترسی به اطلاعات و امکانات مورد نیاز ذینفعان اصلی این حوزه و یکپارچه‌سازی آن‌ها، فراهم آورد.

این سامانه که به همت سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری، سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور؛ راه‌‏اندازی شده‏ است ازین پس به ‏عنوان سکوی جامع کسب و کار نوپا ارائه خدمت خواهد نمود. سکوی مذکور ‌از طریق متمرکزسازی، یکپارچه‌ نمودن و تسهیل فرصت‌های دریافت خدمات و تسهیلات مختلف در حوزه‌های نوآوری، هوشمندی، اقتصاد و تحول دیجیتال، مالی، مشاوره، بازاریابی و سایر حوزه‏‌های حمایتی اقدامی موثر در توسعه زیست‏ بوم نوآفرینی، رشد پایدار اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال و حرکت کشور به سوی نوآوری و فناوری‌های نوین در کشور خواهد بود.

همچنین این سامانه در تلاش است طرح نوآفرین را که تاریخ ۳۱ /۶ /۱۳۹۸ به تصویب هیئت محترم وزیران رسیده است عملیاتی نموده و دریافت خدمات مبتنی بر طرح فوق را برای جامعه نوآفرین کشور تسهیل نماید.

برخی از ماموریت‌‏های این سامانه

  • ساده ‌سازی، ایجاد شفافیت و یکپارچه‌سازی فرآیند ارائه خدمات
  • تسهیل سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا و ارائه مشوق‌ها به آن‌ها
  • تسهیل ارتباط فعالان حوزه کارآفرینی با مراکز دانشگاهی، علمی تحقیقاتی و مراکز رشد
  • ایجاد و تشویق کسب و کارهای نوآور و خلاق

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری کردستان

      پارک علم و فناوری کردستان

      پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

        نظرات