بازدید دکتر خیرالدین معاون فناوری  وزیر علوم  از تنها مرکز تولید صدف خوراکی خاورمیانه

بازدید دکتر خیرالدین معاون فناوری وزیر علوم از تنها مرکز تولید صدف خوراکی خاورمیانه



به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر، همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، با حضور دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اولین مرکز تولید و تکثیر صدف خوراکی خاورمیانه، در استان بوشهر بازدید شد.

دکتر خیرالدین با تقدیر از دکتر سید پیام قاضی کارآفرین این طرح ، تولید و تکثیر صدف خوراکی را کاری ارزشمند در کشور  توصیف کرد و افزود: برای اولین بار مجوز تجاری پرورش، تکثیر و فروش صدف های خوراکی صادر شده است که با توسعه این کار علاوه بر  رشد اشتغال در استان بوشهر، ارز آوری قابل توجهی برای کشور به ارمغان خواهد داشت.


دکتر خیر الدین افزود: صدف خوراکی خلیج فارس از بهترین گونه های دریایی محسوب می شود که غالب بازار آن کشورهای حوزه خلیج فارس است.

دکتر حسن حبیبی رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر نیز در حاشیه این بازدید ، با اشاره به همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، و ظرفیت های استان بوشهر در تبدیل شدن به بندر فناوری کشور افزود: شرکت زیست بانان توران سیراف مستقر در مرکز رشد جامع بوشهر  تنها شرکت پیشرو در حوزه پرورش صدف خوراکی، بامدیریت آقای  سید پیام قاضی موفق شده  در سال ۱۴۰۰ رتبه دوم رویداد  شیلات  کشور را بدست آورد، که توانسته  در سال ۹۹، دو تن محصول به ارزش شش میلیارد ریال صادر کند.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات