دکتر خیرالدین معاون وزیر علوم: بوشهر قطب تولید جلبک دریایی ایران خواهد شد

دکتر خیرالدین معاون وزیر علوم: بوشهر قطب تولید جلبک دریایی ایران خواهد شد




به گزارش روابط عمومی پارک خلیج فارس بوشهر، در سفر دکتر خیرالدین معاون فناوری وزارت علوم، از بزرگترین مزرعه پرورش جلبک کشور بازدید شد.

معاون فناوری وزیر علوم در بازدید از این مزرعه سه هکتاری در روستای عیسوند شهرستان دشتستان گفت: با ظرفیت های خوبی که استان بوشهر در زمینه تولید و پرورش جلبک دریایی دارد در آینده نزدیک به قطب تولید این محصول با ارزش در کشور تبدیل خواهد شد.

دکتر خیرالدین با اشاره به تولید ده ها محصول آرایشی بهداشتی، درمانی و‌ تولید خوراک دام و طیور از فرآوردهای جلبک های دریایی  افزود: در حال حاضر ارز قابل توجهی بابت این محصول از کشور خارج می شود که با  حمایت های وزارت علوم در حوزه فناوری به ویژه حمایت از  کارآفرینان بوشهری، این وابستگی ها را به صورت قابل توجهی کاهش خواهیم داد.

دکتر حسن حبیبی رئیس پارک علم و فناوری استان بوشهر نیز در حاشیه بازدید از این مزرعه پرورش جلبک گفت: با حمایت های پارک علم و فناوری و کارآفرینی شرکت «زیستآب جلبک لیان جنوب» با مدیریت آقای عباس جمالی محصول تولید شده نه تنها به هیچ وجه خام فروشی نمی شود، بلکه با ابتکار و خلاقیت این کارآفرین، کارخانه محصولات آرایشی و بهداشتی راه اندازی و  محصولاتی با کیفیت و ارزش افزوده بالا تولید و روانه بازار می شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات