فروش سهام مدیر عامل سابق اوبر

فروش سهام مدیر عامل سابق اوبر

تراویس کالانیک (مدیرعامل سابق اوبر) همیشه ادعا می‌کرد که سهام شرکتی که خودش آن را پایه گذاری کرده است، نخواهد فروخت، اما اکنون وی اعلام کرده است که بخش قابل ملاحظه‌ای از سهام خود را می‌فروشد.

به گزارش اکوسیستم، در شرایطی که حدود یک هفته از خرید سهام اوبر توسط سافت بانک می‌گذرد، کالانیک اعلام کرد که قصد دارد حدود ۲۹ درصد از سهام خود را به این کمپانی ژاپنی واگذار کند. وی در یک سال گذشته با مشکلاتی زیادی روبرو شد و حتی مجبور به کنارگیری از سمت مدیرعاملی اوبر گردید، البته همچنان در هیئت مدیره حضور داشت. به همین دلیل می‌توان این تصمیم را اتفاق خوبی برای بنیانگذار اوبر دانست.

با توجه به توسعه و رشد سرویس هم سفری آنلاین اوبر، بسیاری بنیانگذار آن را یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می‌دانستند؛ اما قراردی که این کمپانی آمریکایی با سافت بانک منعقد کرد باعث شد که ارزش این کمپانی با افت ۳۰ درصدی از ۷۰ میلیارد دلار به ۴۸ میلیارد دلار برسد، البته این مساله نیز به تعبیر خیلی ها از اتفاقات ناخوشایندی نشئت می‌گیرد که در یک سال اخیر برای اوبر پیش آمده است.

اکنون پیش بینی می‌شود که بنیانگذار اوبر با فروش سهام خود به ثروتی معادل ۱.۴ میلیارد دلار دست یابد. بعضی از کارشناسان معتقد هستند که وی با این اقدام در حقیقت قصد کناره گیری از هئیت مدیره را دارد یا لااقل می‌خواهد نقش کمرنگ‌تری در مدیریت این شرکت ایفا کند و رفع مشکلات پیش روی اوبر را به دارا خسرو شاهی (مدیرعامل جدید) واگذار نماید.

لازم به ذکر است که در حال حاضر اوبر با پنج پرونده حقوقی جداگانه دست و پنجه نرم می‌کند که همگی به اتفاقاتی که در دوران مدیریت کالانیک رخ داده است، مربوط می‌شوند. از طرفی پرونده شکایت آلفابت که در رابطه با سرقت اسرار کاری توسط اوبر مطرح شده است، در پایان ماه جاری میلادی به جریان می‌افتد و احتمال دارد که در انتهای دادرسی‌ها حقایق تکان دهنده‌ای فاش شود و چه بسا این کمپانی محکوم به پرداخت جریمه‌های چند میلیارد دلاری گردد.

    نظرات