به دنبال تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری در استان هستیم

به دنبال تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری در استان هستیم

رییس پارک علم و فناوری خوزستان تاکید کرد؛

به دنبال تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری در استان هستیم

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به اهمیت تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری در استان، گفت: شورای عالی فناوری و نوآوری در استان تشکیل شود شاهد جهش تولید و اشتغال و جلوگیری از مهاجرت نخبگان از خوزستان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد راضی جلالی در نشست با رسانه ها در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد، بیان کرد: در تلاش هستیم تا با همکاری و هم افزایی بین دستگاه های متولی؛ از وزارت علوم گرفته تا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین استانداری خوزستان شورای عالی فناوری و نوآوری استان خوزستان تشکیل شود. این موضوع در نشستی با وزیر علوم مطرح شد و مورد استقبال دکتر زلفی گل قرار گرفت سپس نشستی نیز با دکتر خلیلیان استاندار خوزستان داشتیم که ایشان نیز از این موضوع استقبال کردند.

وی در این خصوص افزود: در صورتی که این شورا  با ریاست استاندار خوزستان و دبیری پارک علم و فناوری تشکیل شود با توجه به حضور دانشگاه ها و صنایع بزرگ استان در این شورا، شاهد تحولی عظیم در اکوسیستم فناوری و نوآوری در استان خواهیم بود.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: این شورا می تواند فضایی را فراهم کند که نیازهای صنایع بزرگ به تولیدات شرکت های دانش بنیان اعلام و با توجه به توانمندی که در شرکت های پارک وجود دارد زمینه تولید و تامین نیازهای صنایع ایجاد شود که در صورتی که این مهم محقق شود زمینه ساز ایجاد اشتغال زیادی در استان و جلوگیری از خروج ارز را فراهم خواهد کرد. همچنین کمک به ماندگاری نخبگان در استان و جلوگیری از خروج نخبگانی و نیروی انسانی توانمند و مهاجرت آن ها را در پی خواهد داشت.

وی کمبود فضای کالبدی را یکی از مهمترین معضلات پارک علم و فناوری خوزستان عنوان کرد و تاکید کرد: تامین فضای کالبدی از جمله اولویت های اساسی و زیرساختی برای پارک علم و فناوری خوزستان محسوب می شود و به جد در تلاش هستیم تا این معضل را حل کنیم.

راضی جلالی بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف پارک علم و فناوری بستر سازی برای توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان در جهت تحقق اهداف عالی نظام در راستای خودکفایی است و نهایت تلاشمان را در این مسیر انجام خواهیم داد.

گفتنی است؛ پارک علم و فناوری خوزستان ۲۹۱ شرکت زیر مجموعه دارد که نزدیک به ۴۰ شرکت آن فعال در حوزه صنعت فولاد است.




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خوزستان

    پارک علم و فناوری خوزستان

    پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

      نظرات