پردیس فناوری کیانی افتتاح می شود

پردیس فناوری کیانی افتتاح می شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ،سورنا ستاری با هدف رونق زیست بوم نوآوری وارد این استان شدو مورد استقبال مقامات عالی استان قرار گرفت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در اولین بخش از سفر استانی خود به سمنان از شرکت دانش بنیان صافی آرا بازدید می کند. این شرکت دانش بنیان با تکیه برتوانایی های متخصصان داخلی و تولید فیلتر شیت های سلولزی که نیاز صنایع دارویی و‌شیمیایی را تامین می کند توانسته گام مهمی در بومی کردن محصولات بردارد.

پمپ و کمپرسور درسا  میزبان بعدی ستاری و  هیات همراه وی خواهد بود.

رییس بنیاد ملی نخبگان سپس در مراسم افتتاح پردیس فناوری کیانی شرکت می کند.

پردیس فناوری کیانی سمنان که زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان قرار دارد در حالی با مساحت ۲۵۰۰ متر  افتتاح می شود که ۱۷ فناور در آن حضور دارند.

در ادامه این سفراستانی سورنا ستاری و آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده  ولی فقیه در سمنان دیدار می کنند. در ادامه معاون علمی وفناوری رییس جمهوری از شرکت دانش بنیان تجیران بازدید می کند که با توانایی متخصصان داخلی،عایق های حرارتی که تا پیش از این از کشورهای خارجی وارد ایران می شد  توانسته بومی سازی کند.

شرکت دانش بنیان صنایع الکترونیک  سازان که در زمینه پنل و سلول های خورشیدی و ال ای دی های پر توان  فعالیت  می کند، میزبان بعدی رییس بنیاد ملی نخبگان و هیات همراه  وی خواهد بود.

ستاری سپس از شرکت دانش بنیان ‌‌پترو سازه بین الملل  آرام بازدید می کند. این شرکت در زمینه طراحی ،تامین و ساخت  تجهیزات صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی  فعالیت دارد و توانسته با اتکا به دانش متخصصان بومی گام های بومی در زمینه خودکفایی و بومی سازی محصولات بردارد. شرکت دانش بنیان همگرایان تولید دیگر میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خواهد بود.

رییس بنیاد ملی نخبگان سپس از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان  که با هدف افزایش کمی و کیفی شرکت های فناور نوپا در مراکز  رشد ایجاد شده است  بازدید می کند و پای صحبت  های جوانان خلاق  و فناور این پارک می نشیند.

پایان بخش  این سفر یک روزه شرکت سورنا ستاری و همراهان وی در جلسه اداری و توسعه اقتصادی دانش بنیان و تولید خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات