عنوان سال شعار نیست بلکه فرمان فرمانده است/ لزوم عزم فرابخشی برای اجرای فرمان رهبری


وزیر علوم گفت: عنوان سال شعار نیست بلکه فرمان فرمانده است و برای اجرای آن عزم فرابخشی نیاز است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از خبرگزاری فارس ؛ محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نامگذاری سال که از سوی مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد یک فرمان برای تمام نهادهاست، گفت: وقتی از عنوان سال صحبت می‌کنیم بهتر است نگوییم شعار سال بلکه بگوییم فرمان سال؛ زیرا شعار لزومی برای اجرا ندارد اما نامگذاری سال یک فرمان از سوی فرمانده است و لازم‌الاجرا.

وی افزود: ما بسیار خوشحالیم که خداروشکر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بحث اشتغال را به یک پروژه ملی تبدیل کردند زیرا در حال حاضر عمده‌ترین مشکل جامعه مشکل بیکاری جوانان است که اگر این مشکل حل شود جوانان ازدواج می‌کنند و امید و نشاط به جامعه بازمی‌گردد.

* مباحث دانش‌بنیانی به یک فرهنگ تبدیل شود

وزیر علوم با ابراز امیدواری از اینکه مباحث دانش‌بنیانی به یک فرهنگ تبدیل شود، خاطرنشان کرد: اینکه مبانی تمام تصمیم‌گیری‌های کشور از جمله مبحث مهم تولید، دانش‌بنیانی باشد نشان می‌دهد تصمیم بسیار حکیمانه بوده است.

زلفی‌گل عنوان کرد: وزارت علوم بخاطر داشتن ۲۰۰ مرکز رشد و بیش از ۴۰ پارک علم و فناوری می‌تواند محل رویش تولیدات دانش‌بنیان باشد، امیدواریم با نگاه جامعی که دولت و کل حاکمیت به فرمان سال دارند به وزارت علوم کمک کنند تا با جذب نخبگان و صاحبان ایده شرایط تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان مهیا شود.

* لزوم عزم فرابخشی برای اجرای فرمان رهبری

وی با تاکید بر اینکه عملیاتی شدن فرمان رهبری به یک عزم فرابخشی نیاز دارد، اظهار داشت: فرمان سال باید به سیاست و سپس به راهبرد و برنامه تبدیل شود و پس از ان باید مورد اقدام و عمل قرار گرفته و بعد نتایج مورد انتظار حاصل شده و در معرض پایش و بازخورد قرار بگیرد که این کار با کمک رسانه‌ها امکان‌پذیر است، زیرا از این طریق می‌توان آینده سازان را مطلع کرد که اگر بحث دانش بنیان در همه کارها مدنظر قرار گیرد و همه باور کنند که مبنای همه کارها اصول دانش‌بنیان است حتما محصولات رقابت پذیر و منحصر به فرد تولید می‌شود.

وزیر علوم گفت: امروز دنیا بر نظام ملی نوآوری بسیار تاکید می‌کند و برای مالکیت فکری و معنوی قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای دارد و من خواهش میکنم رسانه‌ها در این زمینه تلاش کنند تا ما هم نظام دانش‌بنیانی را بیشتر فرهنگسازی کنیم.

وزیر علوم در پایان صحبت‌هایش یک بیت شعر خواند و تاکید داشت که حتما منتشر شود.

سیب سرخ آرزوها را از درخت علم می‌چینم

آنچه را با چشم نتوان دید با نگاه علم می‌بینم



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات