eBay علیه کالاهای ناامن و مضر

eBay علیه کالاهای ناامن و مضر

eBay علیه کالاهای ناامن و مضر

تحول برند مشهور ادامه دارد

این روزها، استقبال بیش از حد از فروش اینترنتی و غیرحضوری به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، موجب نوعی آشفتگی در این حیطه شده و لزوم نظارت بر موارد فروخته شده توسط برندها حس می‌شود.

بر همین اساس، برند مشهور eBay به زودی این اختیار را به نهادهای ناظر می‌دهد تا بدون مشورت با این شرکت، کالاهای ناامن و مضر را از سایتش بردارند.

به گفته این برند معتبر خرید و فروش آنلاین، مسئولان مشخصی قادر خواهند بود با استفاده از ابزارهایی خاص، اقلامی را که شواهدی از خطر ایمنی برای مصرف‌کنندگان داشته باشند، از فهرست فروش حذف کنند. در بریتانیا این مسئولیت با دو نهاد ناظر خواهد بود؛ سازمان «ایمنی محصولات و استانداردها» و «آفکام» که عنوان اختصاری نهاد ناظر بر فعالیت‌های‌ رسانه‌ای در این منطقه است.

eBay یک سایت خرید و فروش و حراج آنلاین است که در آن افراد و مشاغل از سراسر جهان، طیف گسترده‌ای از کالاها را خرید و فروش می‌کنند. شرکت‌‌ها و بازارهای آنلاین مانند eBay درگیر یک نبرد دائم برای جلوگیری از عرضه کالاهای خطرناک و غیراستاندارد در وب‌سایت‌های خود هستند؛ دلیلش هم تا حدی این است که تقریبا هر کسی می‌تواند در سایت‌ها کالایش را به فروش بگذارد. به مرور زمان بازرسان متوجه شدند بسیاری از کالاهای خطرناک از جمله لوازم برقی، اسباب‌بازی و باتری در وب‌سایت‌های فروش آنلاین از جمله آمازون و سایت چینی «ویش» عرضه می‌شوند. eBay گفته این تصمیم را برای سرعت بخشیدن به حذف «اقلام غیرقانونی یا ناایمن» گرفته و فقط مسئولان منتخب و معتمد قادر به حذف هر کالا یا فهرستی از سایت این شرکت هستند. به گفته مسئولان این برند بیش از ۵۰ نفر از مقام‌های کشورهای دیگر در مراحل اولیه پروژه جدید دخیل هستند.

محصولات مضر

eBay سامانه فراگیر گزارش‌دهی برای مشتریان دارد تا خودشان بتوانند «فعالانه و پیشگیرانه» اقلام ممنوع را حذف کنند. «لزلی راد» مدیرعامل موسسه «اول ایمنی» از هر اقدامی برای تسریع روند حذف اقلام خطرناک استقبال کرد و گفت: «تحقیقات ما، مدام کالاهای الکتریکی خطرناک و بدون مارک را با نقایص واضح و آشکار پیدا کرده که برای فروش به مصرف‌کنندگان در بریتانیا عرضه شده‌اند. این محصولات اغلب فاقد بعضی از ابتدایی‌ترین استانداردهای ایمنی هستند.»

«راد» اضافه کرد برای جلوگیری از فروش چنین کالاهایی نیاز به کار و اقدامات بیشتری است: «برای مقابله موثر با فروش کالاهای خطرناک در اینترنت، سایت‌های فروش آنلاین باید از نظر قانون، خرده‌فروش شناخته شوند. ما از دولت می‌خواهیم این شرکت‌ها و سایت‌های آنها را هم در لایحه ایمنی آنلاین که در دست تهیه است، بگنجاند.» یکی از نهادهایی که در حذف سریع کالاهای خطرناک از eBay مشارکت دارد، شورای شهرداری «وست‌مینستر» لندن است. به گفته «کتون»، مشاور این شورا سال گذشته خرید آنلاین افزایش چشمگیری داشت و مساله کلاهبرداری و تقلب نگران‌کننده بود اما با ابزارهای جدید، تیم‌های استاندارد توانسته‌اند رویه‌‌های کاری را سرعت ببخشند و همچنان از ایمنی مردم مطمئن شوند. نهاد دیگری که به این ابرازها دسترسی دارد «آفکام» است. یکی از وظایف «آفکام» نظارت بر امواج رادیویی است که در سیگنال‌های رادیو و تلویزیون و بی‌سیم به کار می‌روند. بر انواع خاصی از فرستنده‌های رادیویی بی‌سیم نظارت شدید اعمال می‌شود و قوانین سختی بر آنها حاکم است تا کارشان در سیگنال‌های محافظت‌شده تداخل ایجاد نکند. این نهاد قصد دارد با استفاده از روش مورد اشاره، چنین فرستنده‌هایی را به سرعت از سایت‌های فروش بردارد. «ماری لامبل» مدیر دفتر eBay در بریتانیا گفته همه‌گیری کرونا باعث شده خرید آنلاین بیش از پیش سهم بزرگی در زندگی همه داشته باشد: «شرکت‌های آنلاین باید مسئولیت خود در مورد ایمنی مصرف‌کننده را جدی بگیرند اما همکاری و هماهنگی با نهادهای مسئول در این مورد، حیاتی است. ما امیدواریم سایر فعالان این حوزه هم از چنین الگویی پیروی کنند.»

فروش به سبک مدرن

eBay پس از ظهور و رسیدن به اوج، توانست کسب‌و‌کارهای دیگری را هم به‌صورت موازی راه‌اندازی کند. به طول مثال وب‌سایت Kijiji که یک وب‌سایت تبلیغات آنلاین است و از طریق دریافت آگهی‌های مختلف، کسب درآمد می‌کند به eBay تعلق دارد. همچنین StubHub در شمار زیرمجموعه‌های این برند است. «پی‌پال» نیز چیزی در حدود ۱۳ سال به هولدینگ eBay تعلق داشت. «پیر امیدیار» موسس این سایت خرده‌فروشی کالاهای دست‌‌دوم است. او که یک برنامه‌نویس ایرانی- آمریکایی است، ابتدا وب‌سایتی به نام AuctionWeb را راه‌اندازی کرد. این سایت هم با هدف حراج و خرید و فروش اجناس دست‌دوم طراحی شده بود. امیدیار نخستین تجارت کالای دست‌دوم خود را با فروش یک لیزرپوینتر دست دوم و البته معیوب با نرخ ۸۳/۱۴دلار انجام داد. جالب است بدانید این لیزرپوینتر شکسته به وسیله کسی که لیزرپوینترهای شکسته را جمع‌آوری و کلکسیون می‌کرد، خریداری شده بود. امیدیار در ابتدا نگاه چندان جدی به سایت AuctionWeb نداشت اما استقبالی که از سبک خرید و فروش در این سایت صورت گرفت او را مجبور کرد تا به توسعه و گسترش کارش بپردازد. به همین دلیل او ناچار بود تا برخلاف میل قبلی‌اش از کاربرانی که اجناس خود را برای فروش می‌گذاشتند، مبلغی را به‌عنوان حق اشتراک و بارگذاری اجناس دریافت کند. در حقیقت او به این شکل به سرمایه مورد نیاز برای تامین هزینه‌های نگهداری وب‌سایت دست یافت. رفته‌رفته نیاز به استخدام کارمند جهت پیگیری امور سایت به وجود آمد و هزینه ماهیانه پیر بالاتر رفت. «کریس آگارپائو» اولین کسی بود که به‌عنوان کارمند به مجموعه «پیر امیدیار» اضافه شد. در سال ۱۹۹۶ میلادی، رشد وب‌سایت به حد چشمگیری افزایش یافت و موجب شد تا امیدیار برای مدیریت مستقیم امور، از شغلی قبلی خودش استعفا دهد. چند کارمند دیگر از جمله جف اسکال به مجموعه کارمندان مجموعه اضافه شدند. نخستین مکان فیزیکی برند eBay در همین سال در خیابان همیلتون در «سن‌خوزه» اجاره شد و تیم به آنجا نقل مکان کرد.

منبع: BLOOMBERG.COM

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات