شش کاری که هرگز نباید در زمان خستگی انجام داد

شش کاری که هرگز نباید در زمان خستگی انجام داد

بدن انسان برای فعالیت درست به استراحت کافی نیاز دارد. طبیعتا این موضوع برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل اهمیت بیشتری نیز دارد. در اینجا قصد دایم از زبان آریانا هافینگتن ۶ کاری را که هرگز نباید در زمان خستگی انجام داد، به شما معرفی کنیم.

اکوسیستم – آریا هافینگتن یک روزنامه نگار موفق و سردبیر نشریه مشهور هافینگتن پست است. ده سال قبل هنگامی که او در حال بنیان گذاشتن امپراتوری رسانه ای خود بود، در خانه اش از حال رفت و زمین خورد. به دنبال این حادثه استخوان گونه آریانا شکست و بالای چشم او خراش برداشت. پس از این که دکتر ها به او گفتند تنها مشکلش خستگی بیش از حد است، آریانا پیشه جدیدی نیز اختیار کرد.

همانطور که او نشریه هافینگتن پست را ارتقا می داد، به یکی از مدافعان سرسخت داشتن عادات سالم در خواب و تعادل میان کار و زندگی تبدیل شد و اکنون نیز شرکت دیگری به نام Thrive Global را راه اندازی کرده که فعالیت آن به این مفاهیم اختصاص یافته است.

او در مصاحبه ای طولانی به اهمیت خواب و حتی شش کاری که انسان نباید در هنگام خستگی انجام دهد، اشاره کرده است.

۱ . فردی را استخدام نکنید

چه هافینگتن را دوست داشته باشید و چه از او متنفّر باشید، نمی توان موفقیت او در بنیانگذاری و توسعه یک شرکت پیشگام و در نهایت فروش آن به مبلغ ۳۱۵ میلیون دلار را نادیده گرفت. او یک کارآفرین واقعی است. هنگامی که از او در مورد بزرگترین چیزی که از دنیای کسب و کار آموخته سوال شد، آریانا به اهمیت استخدام درست اشاره کرد. از نظر او، این یکی از مهم ترین نکات قابل توجه در هر کسب و کار، استخدام کارمندان است.

او می گوید: “همیشه بزرگترین اشتباهات، استخدام های اشتباه است. یکی از چیزی هایی که من یاد گرفته ام، این است که هرگز در هنگام خستگی مصاحبه شغلی نکنم. بزرگترین اشتباه من در زمینه استخدام افراد این بود که می خواستم سریعا یکی دیگر از موارد موجود در فهرست کار های روزانه ام را خط بزنم و بگویم این پست شغلی هم پر شد، کار تمام است. فقط زمانی مصاحبه های شغلی را انجام دهید که کاملا پر انرژی باشید.”

۲ . تصمیمات مهم نگیرید

این مصاحبه در ماه ژوئن انجام شده است، زمانی که تراویس کالانیک، موسس اوبر مجبور به ترک این شرکت شد. ولی هافینگتن روی او کار کرد تا همه چیز را به حالت قبل بازگردانده و موقعیت او را حفظ کند. درسی که هافینگتن از این رویداد گرفت این بود که شما باید اتخاذ تصمیمات مهم را به زمانی که به اندازه کافی استراحت کرده اید، موکول نمایید.

هافینگتن می گوید: “کالانیک پس از این که به اندازه کافی می خوابید متوجه شد که چقدر تصمیمات متفاوتی را نسبت به قبل اتخاذ می کند.” او ادامه می دهد: یک بار کاتالیک جلسه ای را قطع کرد تا بگوید می خواهد قبل از تصمیم گیری در مورد یک موضع، باید کمی استراحت و فکر کند. “در یک اتاق شیر دهی به صورت اتفاقی باز بود و او وارد آن شد، چرا که آن ها فعلا اتاق استراحت و تفکر (مدیتیشن) ندارند. این بخشی از همان تغییر در حال روی دادن است. به نظر من تمامی شرکت ها به زودی یک اتاق استراحت و مدیتیشن برای خود احداث می کنند. این اتاق ها به اندازه اتاق کنفرانس رواج پیدا می کنند.”

۳ . سعی نکنید وزن کم کنید!

از هافینگتن سوال شد که بهترین روش برای تجدید قوا چیست. مدیتیشن، خواب یا کار کردن؟ جواب او اندکی پیچیده بود: او پاسخ داد، بستگی دارد که شما واقعا به خوبی استراحت و مدیتیشن داشته باشید یا نه.

اگر بتوانید به خوبی مدیتیشن کنید، این باید اولویت اول شما باشد. ولی اگر نمی توانید، بهتر است یک چرت بزنید. اما کار کردن با فاصله زیادی در اولویت آخر قرار می گیرد. در حقیقت، به گفته او اگر هدف شما وزن کم کردن هم باشد، خوابیدن از ورزش کردن مهم تر است.

او می گوید: “اگر خیلی زود از خواب بیدار شوید، بدن شما به شکر و کربوهیدرات احتیاج پیدا می کند. پس بهتر است خواب طولانی تری داشته باشید.”

۴ . گوشی خود را در اتاقتان نگذارید

به گفته هافینگتن، اگر هیچکدام از پیشنهادات ذکر شده را هم انجام ندهید، تنها خاموش کردن تمام دستگاه های الکترونیکی و دور نگه داشتن آن ها از تخت خواب قبل از خوابیدن بسیار موثر و مفید است.

۵ . در خوابیدن کوتاهی نکنید

این مورد واضح تر به نظر می رسد. اگر خسته اید، احتمالا باید بیشتر بخوابید. ولی همانطور که هافینگتن اشاره می کند، اگر اخیرا خواب کافی نداشته اید، پیشنهاد خوابیدن بیشتر اهمیت فراوان تری پیدا می کند.

او می گوید: من واقعا کارم را از زندگیم جدا نمی کنم. من کارم را دوست دارم، پس تنها چیزی که به آن احتیاج دارم، ۸ ساعت خوابیدن است که در ۹۵ درصد مواقع به آن دست پیدا می کنم. به نظرم اگر بتوانید به صورت معمول به اندازه مورد نیاز بدن خود بخوابید، کم تر شدن آن در بعضی مواقع اشکالی ندارد. به این دلیل که شما ذخایری برای آن تدارک دیده اید.”

۶ . از اداره کردن یک شرکت خودداری کنید

هافینگتن نه تنها معتقد است که در زمان خستگی نباید تصمیمات مهم گرفت، بلکه می گوید اگر رییس یک شرکت تمایلی به استراحت و تجدید قوا نداشته باشد، انجام این کار برای کارمندانش بسیار سخت تر هم می شود.

برای مثال، سال گذشته جف بزوس طی مصاحبه ای که با Thrive Global هافینگتن داشت اظهار کرد که تمام تلاشش را می کند تا هر شب ۸ ساعت بخوابد، چرا که به گفته او این مقدار برای پر انرژی بودن و شور و شعف داشتن در روز لازم است.

    نظرات